Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte rør; hvordan og hvor ofte?


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

Kommer an på hvor mye forsterkeren blir brukt, 4 år trenger ikke være mye om den bare blir brukt en gang i blant. Om det fortsatt låter kule, ville jeg ikke tenkt for mye på det enda.

Det sagt, alltid lurt ha et sett med backuprør.

Når du skifter utgangsrør i denne må du justere bias, det gjøres slik på den:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forøvrig matchet sett utgangsrør nå sist, og justerte ikke bias.hørte ikke forskjell ( ihvertfall ikke i negativ forstand). Har holdt lengre denne gangen i tillegg.

Det er i så fall bare flaks/tilfeldigheter, ,rett justert bias er alltid en fordel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør kan på mange måter sammelignes med glødepærer. Noen lyser i titalls år, mens andre ryker etter kort stund. Så lenge ampen låter som den skal, er det ingen grunn til å bytte.

Jeg bruker min amp relativt mye,og har bare en, derfor pleier jeg å levere den til service med rørbytte ca. annethvert år for å være føre var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at ampen har begynt å både skurre og låte mindre bra etter et par år. Derfor serviceintervall på annethvert år. Mulig rørene de produserte i gamle dager var bedre. :) Jeg bruker TAD, og jeg vet mange ikke er fornøyd med hvor lenge de varer, men lydmessig, synes jeg de er perfekt til min amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye forsterkeren blir brukt, 4 år trenger ikke være mye om den bare blir brukt en gang i blant. Om det fortsatt låter kule, ville jeg ikke tenkt for mye på det enda.

Det sagt, alltid lurt ha et sett med backuprør.

Når du skifter utgangsrør i denne må du justere bias, det gjøres slik på den:

Må jeg justere bias? - Og kan jeg kjøpe to stk. ECC83-S og to stk. EL34 til Blackstar HT Studio 2. Skru av lokket bak og ta ut - sette inn nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.