Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD ! Gibson Les Paul R8 2008 modell


Threechords

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Hvordan er halsen på en R8 i forhold til R7? Jeg regner med den er litt slankere, men er den fortsatt betraktelig tykkere enn en moderne "50s rounded neck", som på R7-en?

(Ikke at det betyr noe for meg---min neste Les Paul skal være weight relieved :-S )

R8 har en enda feitere halsprofil enn R7. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R8 har en enda feitere halsprofil enn R7. ;)

Det kan variere. I utgangspunktet skal de være ganske like, men det kan være merkbare forskjeller både innafor R8 og R7. Det virker dog som erfaringer på nett tilsier at R8 ofte kan være tjukkere enn R7. Hvorfor er veldig vanskelig å si da det ofte blir proklamert at halsprofil var fetest i 55 og ble tynnere etter hvert. Det er vel dog generell konsensus at R9 og R0 er ganske merkbart slankere enn "forgjengerne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet den Fanoen der, selv om det hadde gjort seg med andre pickupcovers..

De to jeg har testa var møkkafete gitarer!

Ja gleder meg veldig til å teste den selv om jeg vet den må selges etter R8 kom i hus. Liker faktisk pickup coverene. Ser deilig Vintage ut hele fjøla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd en Fano så dette blir veldig interessant. Liker enkelheten med den, to knotter og en switch og finishen begynner å vokse på meg.
Om det er noen som er interessert i den så er det bare å slenge inn en melding i innboksen så blir vi nok enige om pris.

Er det noen andre Fano JM6 eiere her som vil dele erfaringer? Evt Fano eiere generelt med tanke på byggekvalitet etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp....JM6 er klasse !

Selv om jeg har en fra før så rykker det i bankkortet når jeg ser denne her i Blue Boy finish. Lekker !

Jeg syns alt stemmer på JM6. Effektivt og funksjonelt design, balanserer fint med reim og er fantastisk lettspilt.

Hals, båndjobb og all round håndtverk er absolutt toppklasse ....egentlig målt opp mot det aller meste.

Fano sine finish'er imidlertid en smakssak.

Jeg syns selv at noen Fano har en litt vel "grov" relic (nesten opp i MJT-gata)......men bortsett fra dette, State of Art !

Mulig det ramler inn en PM til Threechords snart ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, kanskje meg må beholde den after all? :) Neida, jeg har jo lest en del om gitaren men siden jeg plutselig kjøpte R8n har jeg ikke samvittighet til å ta meg den luksusen å ha to slike Rolls Roycer i samlingen. Er bare å slenge en melding så blir vi nok enige om noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nashville er ikke alltid Nashville, ihvertfall ikke når de kommer fra TonePros. Issuen med de originale er at de var laget i støpegods, ikke nødvendigvis størrelse, form og farge. Konstruksjonsmessig er de overlegne Abr-1 men er enig i at skal man ha vintage Gibson, må det Abr-1 til. På en Fano som ikke har noe som helst med Kalamazoo å gjøre er det helt ok.

Jeg har noen fanoer, bla en JM6. Behold den. Tullete å tenke at en ikke kan ha mer enn en High end i samlinga ;)

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.