Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Acucasteren jeg snekret restaureres og får nytt liv og blir elgitar.


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg så på accucasteren min og så at nå begynte Floyd rosen å slippe og det fantes ikke lyd i den. Nå skal renoveres og jeg skal bytte toppen og bunnen og den skal også denne gang bli i kryssfiner med nå blir det aukustisk elgitar med Strat pickups. Tips til noen gode på guitarfetish så... Denne gangen setter jeg på Fender hardtail til 14 euro i stedet for FR stol. Ikke noe tremolo. Jeg skal sette stolen på millimeteren rette sted denne gangen. Dere kan ta en titt og den skal LIMES!

Den blir en vakker kassegitar denne gangen. Jeg skal bruke film som ser ut som lekker mahoney og sette utenpå treverket så den "skinner"

post-13591-0-97058000-1430216319_thumb.j

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å starte på scratch? Halsen har du, og jeg tror du kan få til dette mye bedre denne gangen om du tar deg litt tid :-)

Jeg skal bytte ut kroppen gradvis. Først toppen, så bunnen og kanskje sidene. Siden jeg prioriterer modelljernbane blir den restaurert i kryssfiner men den skal kles med noe mahoney/nøttetre etc film i tynn vinyl utenpå. Denne gang vil jeg ha god låt så det blir aukustisk elgitar siden jeg skal lage et F-hull for akustikk. Den blir pen denne gangen. Usikker på om det blir plekterbrett eller bare vinyl med to humbuckere og tone/volume/vender. Men det blir ikke FRstol eller noe annet tremolo. Her kommer det en Fender flatmount. Mexico flatmount koster bare 14 euro så da tar jeg Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdererfra scrach. Nå i dag prøvde jeg noe jeg ikke hadde gjort før. Denne gangenbøyde jeg treverk med kokende vann. Da gikk det fort og var enkelt. Jeg fant bare ut at kryssfiner og vann ikke passer sammen. Jeg skal kjøpe tonewood og i mellomtiden skal jeg lage to rammer som jeg bøyer etter og spenner fast i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.