Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Polere/ fjerne smuss fra nikkel eller krom deler


Nirvana

Anbefalte innlegg

Autosol er en god gammel venn for de av oss som har hatt sykkel, ja. Den sliper ganske kraftig, det stemmer det. Med en rondell og autosol er det ikke noe stort problem å fjerne klarlakk, for eksempel.

Litt usikker på om jeg burde formulert meg litt bedre... Jeg har to gamle veteransykler med noe krom, så jeg har da brukt noen tuber... men jeg har ikke testa på gitardeler.

Med en klut/fille så hadde jeg ikke hattbetenkeligheter med å teste selv, men jeg vil ikke ha skylda for om det belegget er noe for tynt slik at det ikke blir så flott resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin- da tror jeg vi er veldig enige. Autosol er effektivt, men som de aller fleste slike produkter en form for "rubbing" eller slipepasta.

Noe som ikke sliper eller sliter i det hele tatt er et produkt som ikke virker, da det i de fleste tilfeller er snakk om en eller annen form for oksydasjon som må fjernes.

Så er det da slik at jo mindre et produkt sliper/tærer, jo mer skånsomt er det, og jo mer må man pusse for å få en ønsket effekt. Jeg er i samme kategori som deg, har aldri brukt autosol på gitardeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg jobbet med overhaling av helikoptere .

Der hadde de masse morro saker .

Jeg fikk noen bokser med rensespray . Den var STERK og mye bedre enn vanlig bremserens .Spraya på og blåste vekk med trykkluft .

Imidlertid var det en haug med advarsler og dødningskaller på boksene .

De fikk kun love å bruke dette pga av noe unntaksregler .

Jeg bruker stort sett nafta lighter fluid . Det funker bra og er visst ikke særlig farlig .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.