Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Polere/ fjerne smuss fra nikkel eller krom deler


Nirvana

Anbefalte innlegg

Interessant!

Noe sier meg at dette kan etterlate en del striper kanskje? Jeg mener at volumknobbene og floyd rosen er såkalt "nickel-plated", så ville tro at de er såpass skjøre at de ikke tåler en omgang med aluminiumsfolie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge google blir det brukt på nikkel. Det nevnes både Silvo og Brasso, men jeg vet ikke hvilken som er best til ditt bruk. Jeg brukte den "blå" Duragliten på krom før i tiden....det var før navnene Silvo og Brasso. Det geniale med dette er at du ikke trenger å gnikke det blankt. Bare stryk på og tørk av når "stoffet" fra fillen stivner og blir hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi var i 10-12års alderen tok vi de gamle store femøringene av kobberlegering og la de i ketchupbad i en kopp natta over, neste dag var de skinnende blanke, bare vi gnidde over de med en myk klut. Deretter gikk vi til den gamle kolonialen i gata og handlet smågodt for en femmer, de myntene var omtrent likestore, og gamlingen bak disken hadde ikke så godt syn lenger. Kansje det gamle ketchupttrikset virker på disse delene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol muligens?

Populært brukes på krom på MC for å få de skinnende igjen... bare husk at den kremen er egentlig en veldig fin scrub så det er ikke meningen det skal brukes til stadighet. Da polerer en seg gjennom belegget.

Merk: Jeg har ikke testet dette selv... men det kan kanskje prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.