Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norges Live Scener - Tråden om...


Griffin

Anbefalte innlegg

usikker på om denne tråden har noe for seg, men kanskje???

Jeg og gutta i bandet mitt holder på å etablere oss litt... vi har allerede hatt en konsert som gikk veldig bra og vi mener vi har ett knall konsept.

Så nå søker vi litt plasser å spille rundt om. Vi spiller Blues/Rock, men vi kan kanskje nevne litt flere...

Det jeg ønsker med denne tråden er at de som har kjennskap til noen plasser kan nevne disse, samt kanskje litt enkel informasjon rundt de... spesielt om det er noen sjangre som passer stedet spesielt bra eller sjangre som passer spesielt dårlig.

Skriv navnet og kommunen/byen i "bold" bokstaver...

Jeg har ikke så voldsom med forslag selv, men siden jeg bor i Kristiansund så kan jeg jo starte med:

Kristiansund / Fasting Kjelleren

Dette er en pub med en liten livescene. Vi har vært 6 stykker og hammond-orgel der så litt plass er det om en organiserer seg godt.

Koselig plass å spille og de fleste sjangre fra visesang, til voksen pop, via blues til hard rock har blitt vel mottatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en sånn tråd fra før her, om du leter litt. Har ingenting imot at det blir startet en ny, da det er lenge siden den tråden er oppdatert, men du kunne jo ratt ha kopiert inn spillesteder fra den tråden om du finner den igjen. Skal legge til noen utesteder her i efta om jeg ikke gjorde det i den andre tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø:

Bastard Bar - Konserter i alle fall en gang i uken og tirsdagsjam. Har backline. Rock/punk/garage/alt-country. Har flere konseptkvelder. Liten scene, trangt og svett på konserter, god stemning.

Blårock - En institusjon i Tromsø. Er nok ikke ulik Last Train. Mye legendariske band har spilt her og de fleste ansatte er musikere. Har merkelig nok ikke backline eller lydmann.

Studenthuset Driv - Studentsamskibnadens utested/scene. Finnes og flere øvingsrom i samme bygg. Har en stor og en mindre scene, de har backline og lydfolk. Som regel stoppestedet for turnerende band som trekker en del folk. De fleste store norske f.eks spiller her.

Roadhouse Diner - Sporadiske konserter uten noe spesielt konsept. Bygget har over årene huset diverse klubber men har vel en slags rockeprofil nå for tiden. Grei scene, grei backline. Virker dog som om de sliter litt med å trekke folk på konsertene.

Cafe Flyt - "Ekstremsport" sted og stamplass for alle som er en del av et ekstremsport miljø (minus skatere og snowboardere som strengt tatt er litt for hippe) spiller harry ballerock og indie for folk som synes snow patrol og Coldplay er rock'n roll.

Er du Foo Fighters cover band får du lett spillejobb her.

Verdensteateret - Bar som holder til i vernet, eldgammel kino. Drives vel delvis av filmklubben. Bra plass med bra, variert musikk, har ofte kapable DJ's. Man kan leie den gamle kinosalen for å arrangere konserter og da tas setene ut om ønskelig. Bra lyd og unikt lokale.

Er mange flere steder for trubadurer og coverband men jeg orker ikke å skrive mer. Har fokusert på steder for band som skal ut på turne eller vil spille eget materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.