Gå til innhold
schpangen

Pedal

Anbefalte innlegg

Ok, nå har jeg kjøpt meg pedal, for første gang. Og min oppfatning av en pedal er at man kan stille inn et par spesielle effekter på den, og noen andre på forsterkeren. Slik at man kan tråkke på pedalen når man vil ha noen andre effekter enn de som kommer fra forsterkeren.

Spørsmål 1: har jeg forstått poenget med pedaler riktig?

Men når jeg kobler til pedalen, kommer det de effektene som jeg har stilt inn på pedalen, og uansett om jeg tråkker på pedalen, eller tråkekr tilbake igjen, er det de samme effektene

Spørsmål 2: Hva skal jeg gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du først være så snill å si hvilken pedal det er snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som den er av merket BOSS, og så står det digital delay DD-6 på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, virker som du nesten ikke vet hva du har kjøpt for noe :)

Først av alt, tennes det et lite lys på den når du tråkker den inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillegsopplysning: Du har kjøpt deg en echo maskin som gir echo på opp til 5 sekunder! :P

Testet du ikke pedalen i butikken før du kjøpte den? :?

Eller fikk du ingen til å vise deg noen ting før du bestemte deg for at du ville ha en sånn en?

Og min oppfatning av en pedal er at man kan stille inn et par spesielle effekter på den, og noen andre på forsterkeren. Slik at man kan tråkke på pedalen når man vil ha noen andre effekter enn de som kommer fra forsterkeren.

På denne lille duppedingsen kan man kun stille inn en lyd omgangen. Det eneste du får ut av den er en gjentakelse av hva du nettopp spilte. Du får ingen forskjellige fuzz lyder eller andre artige effekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hostehost* Det var faktisk ekspeditøren som foreslo at jeg skulle kjøpe en pedal, men jeg sa at jeg fikk vente litt. Men når jeg kom hjemm,fant jeg en pedal i posen, og den står skrevet inn på regningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. skummelt..:S

men hvertfall.. Delaypedal kan man ha mye morro med, men det er vel ikke akkurat den pedalen jeg hadde kjøpt, men får du den til å virke eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. Men jeg trodde at når jeg skrudde den på ville jeg få en annen effekt enn det jeg hadde skrudd på forsterkeren. Men bare jeg kobler til pedalen, kommer det effekten jeg har stillt inn på pedalen, pg da hjelper det ikke å tråkke på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener, men her er det du må gjøre for å få effektpedalen din til å fungere som den skal.

1. Skru løs skruen bak på pedalen og løft opp den delen du tråkker på. Sett et 9V-batteri inn.

2. Finn frem en gitarledning, sett den ene enden i "Out" på pedalen og den andre i forsterkeren.

3. Finn frem en til gitarledning, sett den ene enden i "In" på pedalen og den andre i gitaren.

4. Skru på forsterkeren.

5. Spill, og når du tråkker på pedalen så det lyser en rød led-lampe omtrent der skruknottene er er effekten aktivisert.

Siden det er en delaypedal er det slik at når du spiller noe blir det gjentatt. Hvor mange ganger og hvor fort er avhengig av hvordan du har stilt inn pedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjære deg Schpangen....Det høres ut som du har blitt lurt her.

Hvis du ikke vet hva delay går ut på så er det langt vanskeligere å bruke den, og jeg foreslår at du går tilbake og får pengene igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eller lærer deg hva den gjør, hvordan du skal bruke den,og når det passer seg å bruke den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han er nybegynner på gitar er det morsommere å få seg andre pedaler før han får delay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte den på tre45. Skal ta meg en tur ned å spørre dem så snart jeg får tid...

LEO: er ike akkuratt nybegynner, for jeg har spilt i 6 år. Men kun 4 mnd. på el-gitar, for jeg fant ut at akustisk faktisk var kjedelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, hvem på tre45 kjøpte du den av?

Hmm, de på tre45 bruker da vanligvis å være greie, men det ser ut som om du har kommet til kort. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.