Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

El trommer, hva anbefales?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart selge et slikt:

http://www.musicradar.com/tuition/drums/electronic-drum-kits-6-best-beginner-sets-in-the-world-today-177956/6

...men det er nok andre enden av skalaen. ;) Det funker helt greit for å trene rytme på, men mangler alt av sofistikerte ting og låter egentlig ganske meh.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart selge et slikt:

http://www.musicradar.com/tuition/drums/electronic-drum-kits-6-best-beginner-sets-in-the-world-today-177956/6

...men det er nok andre enden av skalaen. ;) Det funker helt greit for å trene rytme på, men mangler alt av sofistikerte ting og låter egentlig ganske meh.

Er det et Roland TD-4KX du skal selge, Sarge?

Kan muligens være interessert om prisen er fornuftig.

Guttungen spiller nå på en Roland Octapad, og den låter faktisk ikke så aller verst! På den kan man bruke et utall pad'er, og dermed få både spillefølelse og det lydbiblioteket han er vant til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å plukke opp et td-20 sett som lå ute i går her i Trondheim, men i dag er det borte.

Så da blir det fortsatt vurdering.

Virker som pad'ene på td-20 er bedre enn på td-30k settet, og at man må opp på td-30kv for bedre pad's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å spare flerfoldige tusen er å kjøpe det billigste Roland-settet som har meshheads, og så kjøpe Superior Drummer / Addictive Drums og la settet trigge lyden fra plugin-en. Søk litt på utube så vil du se at det er veldig mange som får feit trommelyd på den måten. Lettere å få det til å passe inn i din egen mix (forutsatt at du liker å mikse trommer) blir det og.

Kjører selv et oppsett med TD15-KV og SD2 og det funker fjell både til tracking og in-ear jam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill Stormshadow:)

Har sett litt på td15kv, og det er ikke utelukket, men igjen differansen opp til td30k er ikke så altfor stor, td15kv er ikke noe billigsett det heller.

Jeg ønsker også et sett som kan brukes til preprod av drevne trommiser, samt et sett jeg kan lære meg å spille på, så jo bedre sett jeg får tak i jo bedre:) får jo td20 i flere varianter rimeligere brukt en td15kv, men er jo eldre teknologi i modulen. Brukt td-20, salg av modul for så å kjøpe td30 modulen vil komme ut litt rimeligere enn td30k, å det virker til å være litt fetere pads på td20 enn på td30k... Da regner jeg med å klare å selge td20 modul for 5 lapper iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.