Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kontrabass ... laminat vs heltre ...


juzzizhow

Anbefalte innlegg

Har skikkelig lyst på kontrabass ... har hatt det siden jag var "røykpausekontrabassist" på Risør bluegrasscamp i fjor sommer.

Lurer litt på dette med laminat vs heltre ... Morgan DB-100 vs DB-200.

Heltre er jo helt klart mer "fjong", men utfra min minimale erfaring med så store instrumenter høres det ut som en "laminatbass" tåler mer vær og vind og juling ?

Eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro (uten å ha satt meg grundig inn i dette annet enn å GASe på det selv) at laminat er litt dauere i lyden. Men så tenker jeg at for Rockabilly og annen "plukkerytmebass", så duger det helt fint. Skal du derimot over på bue og produsere lange bassstoner med sustain og treverk i lyden, så tipper jeg treverket spiller mer rolle. Uten at jeg vet, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt han østeuropeeren på kontrabass nede ved Nationaltheatret? Det er ganske fasinerende :) Helt i takt, men ikke én tone riktig :)

He he ! :-) Var på bluegrassjam på Buckleys nu i mandags. Gikk av toget på Nationalth. og der stog det tre Polske Frijazzere og jammet .... Hørte på det i noen minutter og kom frem til at han enten er et geni eller så ... ja ... Perfect timing, random notes ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

He he ! :-) Gikk av toget på Nationalth. og der stog det tre Polske Frijazzere og jammet .... Hørte på det i noen minutter og kom frem til at han enten er et geni eller så ... ja ... Perfect timing, random notes ... :)

Er det han som bare har 3 strenger på bassen? Virker ikke som noen utstyrsfrikere de gutta der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.