Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele Deluxe prosjekt


Anbefalte innlegg

Ikke for å være lei, men en halslomme må freses nøyaktig. Ikke fordi den skal se pen ut, men fordi en nøyaktig frest halsomme er en forutsetning for at gitaren skal bli stabil og låte bra.

En unøyaktig frest halslomme gjør at gitaren ikke er mulig å få særlig bra. Sånn er det, mange har forsøkt før deg, og alle som har dekket over en dårlig frest halslomme har endt opp med en gitar som ikke er noe å skryte av. Det gjelder amatører, og også gitarfirmaer som har forsøkt å ta snarveier/spare penger på å slurve.

Man kan ikke fikse dette ved å dekke det til med et pent plekterbrett.

Hvor stor er toleransene for en halslomme, skal det være noe å gå på, eller skal det være trangt ? Bør lommen spesielt freses etter den eksakte halsen som skal brukes der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var svinheldig med JM prosjektet. Der var alt bortimot 100% fra MJT/MK. Trengte faktisk ikke å røre trussrodden en gang. Det aller rareste var at intonasjon og radius på mastery broa var spot on rett ut av pakken. Nå er ikke jeg verdens mest anale gitarist på smådetaljer men var jævlig positivt overraska. Det eneste var at volumknotten (men ikke toneknotten) var for trang. Innvendig var den av en helt annen type og etter mye bryting knakk jeg den ene siden på potmeteret. Har McGyveret volumknotten på så den kan brukes men må bytte potten og knotten på sikt. Hvis noen har 1meg linear liggende så hyl ut. Sjokkerende få sjapper som har det. Er vel bare Angela.com ut av de jeg bruker og det blir en dyr affære for et potmeter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dette er en bedre løsning enn å frese i en original slik det står i første innlegg. Jeg når jeg har kjøpt stol til den Candy apple red og stemmeskruer til den hvite så blir dette neste. Nå blir denne neste prosjekt siden min blå gikk i stykker. Den Candy apple red "arvet" masse deler og pickups, hals etc og nå gjenstår bare stol. Så er det på med denne. Denne fant jeg i USA men da ble det for dyrt med toll og import, men tror dere jammen ikke de har den i Nederland også... Det blir en "liten tanke" billigere å kjøpe der.

Beklager at denne tråden ble postet i feil kategori men i April da jeg postet den så visste ikke jeg at DIY betydde Do-it-yourself.

_1_3_19.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.