Web Analytics
Jump to content

Tips på hottere/fyldigere Jaguar-pickups.

sekova
 Share

Recommended Posts

Heisann! Har en Amerikansk Fender '62 reissue Jaguar, som tidvis føles litt for veik. Burde kanskje bare bytte gitar, men er glad i damen og må prøve dette først. Noen tips på pickups som kan gjøre den litt mer fyldig og kraftig i lyden?

Vintage Vibe har et sett med Jaguar pickups viklet for å låte tettere opp mot P90. Feitere og mer mid-sentrert enn standard Jag pickups. Hadde en slik

i bridge på en japaner jeg hadde for noen år siden. Låt tøft med vreng.

Jeg har ett sett med p90esque fra vintage vibe, dog i Bass VI og ikke Jaguar

Kan være en ide å prøve andre potmetere. Det har jeg tenkt å gjøre i min AVRI Jaguar.

Steikbacon, jeg trodde det å fjerne kloa ville gjøre den litt mer pinglete, jmf. baseplate som blandt annet Lindy Fralin tilbyr som option på strat-bridgepickupene sine...

Vintage Vibe har et sett med Jaguar pickups viklet for å låte tettere opp mot P90. Feitere og mer mid-sentrert enn standard Jag pickups. Hadde en slik

i bridge på en japaner jeg hadde for noen år siden. Låt tøft med vreng.

Skal definitivt sjekke ut disse, takker :) Tøft med vreng, hvordan låt de uten vreng?

Kloa ligger rundt og påvirker hvordan magnetismen ligger. Stålet hever induktans som gjør pickup kraftigere i lavere frekvenser. Har ikke jaguar bare eksperimentert på eget verksted. Lager pickups som vel mange her har fått med seg. Likte ikke endringen denne kloa/skjermingen ga. Baseplate, som bla Lindy tilbyr øker induktans uten at magnetfeltet endres. Dette er noe som fungerer godt.