Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slashaxl's ting og tang, 16.04.2015


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Etter noen requests om, og lyst på en oppdatert galleritråd, fant jeg omsider tid til å ta noen kjappe bilder av dagens inventar av gitarer. Nå er jeg ikke noen videre ekspert på å ta bilder, så det ble en kjapp runde med telefonen, så beklager litt laber kvalitet :)

Gibson Les Paul Standard Premium Plus 1995, grover tunip tuners og Seymour Duncan Slash set. Min første Les Paul, og en som blir værende, aget fint så langt, der alt hvitt er gulnet godt selv om det ikke kommer så godt frem på bildet. :

IMG_6349_zpsu0q2aqys.jpg


Gibson Les Paul Halcyon Bill Kelliher signatur 2014, Goldburst, Lace Dissonant Agressors. Fantastisk finish og en tilsyneslatende meget god Lester så langt. Fint kompis med Golden Axe Explorer'n :)

image_zpskp74fmyj.jpg

Gibson Les Paul Traditional 12-string 2012, Goldtop, 57 Classic og 57 Classic plus. Forelska meg i disse da de kom, og fikk omsider tak i en i fjor. :

IMG_6352_zpsziuhf8ab.jpg


Gibson SG Melody Maker Jr. 1967. Min første Gibson, begynner å bli slitt av tidens tann, så livebruk er utelukket. Låter kule, så er fin til studiobruk. :

IMG_6358_zpsldsdyed1.jpg


Gibson Blues Hawk 1997, Gibson Blues 90 pups... er vel nærere en vanlig singlecoil enn typisk P90. Likte disse godt da de kom på 90.tallet, så ble et impulskjøp en dag. Har fått eget trussrodcover, med "Luca" på, som er navnet på datteren, da denne ble plukka opp midt i fødselstia :) :

IMG_6355_zpsabqqxvw3.jpg

Gibson Explorer 1996, Seymour Duncan JB i bridge, neck original tror jeg, uten at jeg har sjekka hva det faktisk er. Blandt gitarene jeg har spilt på, og låter kule. :

IMG_6345_zpsafcpmbll.jpg


Gibson Red Rocker 2011, Burstbucker 3 i bridge, 57 Classic i neck, byttet tunere til tophat i gull, i stedet for speed i sort, da jeg synes det ser bedre ut. Testa denne hos Guitar Center på Sunset Strip i LA, ble umiddelbart forelska, så da sjangsen dukka opp i ettertid kunne jeg ikke dy meg. :

IMG_6370_zpsib02wamt.jpg


Gibson Thunderhorse 2011. Tidenes feteste Explorer? Det synes iallefall jeg. Jakta lenge på den, og lyktes til slutt :) :

IMG_6365_zpsmi4ud7yo.jpg


Gibson Golden Axe 2013, Lace Nitro Hemi's pups med splitmulighet. Mastodon fan, og Explorer fan, så ble en god match. :

IMG_6374_zpsy77knzey.jpg


Jackson Y2KV 2000, Seymour Duncan Jazz/JB. Jackson USA er kvalitet, og denne er intet unntak. Veldig lett, og en meget god hals. Låter finfint. :

IMG_6354_zpsnjvlfrtx.jpg


Charvel San Dimas re-issue 2005, kjøpt av Captain Sexy her på forumet. Flott gitar, med en ekstremt god hals.Litt tuning issues med vintage tremoloen, da jeg ikke har filt og smurt nøtta enda :

IMG_6367_zpsogxkc1ld.jpg


Fender Stratocaster Deluxe HSS 2000. Må jo ha en strat i samlinga. Veldig god å spille på, noe som gjør at jeg kvier meg litt for å kvitte meg med den, selv om en mer vintage CS Strat står høyt på prioriteringslista. :

IMG_6347_zpsa74zywpd.jpg


Fender Telecaster AVRI '52 2013. Litt det samme som over, en Telecaster må man også ha i samlinga. God gitar, og en favoritt i sofaen, lett og liten :D :

IMG_6346_zps2gnflqyp.jpg


Taylor 615ce 2002, med Fishman Prefix Stereo blender. Planla lenge å selge denne, da jumboformen er litt for stor for mine preferanser, men den låter så hinnsides fint, at jeg var pent nødt til å venne meg til størrelsen. En stayer. :

IMG_6359_zps70xw8vwh.jpg


Et bilde av riggen. Dog et dårlig bilde, men er det jeg for øyeblikket har.
Diezel Herbert, Marshall AFD100, Marshall SL2555 og Marshall JCM800 reissue.
2 x Diezel 4x12 frontloada kasser med Vintage 30 elementer.

image_zps1bce156a.jpg


Jeg er rimelig klassisk i hva jeg foretrekker av gitarer i utgangspunkter. Det er Les Paul, ES, Strat og Tele som for meg er de designene jeg forbinder mest med instrumentet, da først og fremst Les Paul'en. Så samlingen fremover blir nok utvidet med en type ES, en CS SSS Strat, noen Les Pauls med årene og kanskje noe som er mer ubrukelig :) Føler meg godt dekket utover disse, i overkant på Explorer fronten, men klarer ikke selge noen, iallefall ikke enda.
Ellers har jeg et par billiggitarer fra yngre dager liggende, som ikke er verdt å nevne spesielt.

Endret av Slashaxl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Castor: Ibanez? Hva skal man med det? :P

Skulle jeg hatt en Ibanez måtte det blitt Vai modellen med stoff under lakken og grønne blader i halsen:)

Skoggy: Amper kommer når jeg får somla meg til å ta bilder:)

HenningSB: Jeg bestilte meg faktisk den Halcyon Les Paulen, men ble ikke venn med halsen på den. Noe var off... Virka for bred. Men skal sies at den lått rått. Fete pickups, og en latterlig kul finish:)

Dars: hvis du hiver inn R8'n :D

Endret av Slashaxl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Castor: Ibanez? Hva skal man med det? :P

Skulle jeg hatt en Ibanez måtte det blitt Vai modellen med stoff under lakken og grønne blader i halsen:)

Skoggy: Amper kommer når jeg får somla meg til å ta bilder:)

HenningSB: Jeg bestilte meg faktisk den Halcyon Les Paulen, men ble ikke venn med halsen på den. Noe var off... Virka for bred. Men skal sies at den lått rått. Fete pickups, og en latterlig kul finish:)

Dars: hvis du hiver inn R8'n :D

Leverte du den tilbake, eller solgt den? Ser ut som en gitar som er vanskelig å finne.. (og prisen i tillegg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte du den tilbake, eller solgt den? Ser ut som en gitar som er vanskelig å finne.. (og prisen i tillegg da...)

Jeg bestilte den inn til 4Sound i Trondheim. Den henger fremdeles der. Har vært å testa den litt mer, den har vokst på meg :)

Koster vel ca 20k nå, var vel snakk om en 17ish når jeg bestilte den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.