Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rivera Knucklehead


Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har erfaring første generasjon Rivera Knucklehead?

Testet en på 90 tallet en gang og husker at jeg syntes den låt utrolig bra den gangen....men det er nesten 20 år siden og husker ikke detaljene rundt lyden lenger + at preferansene mine har endret seg radikalt siden den gang.

Tenker bruke den på metal (Lamb of god/machine head/megadeth aktige saker), stoner og litt blues. Har lest litt at første gen. k-head ikke er et gainmonster, men det er ikke superviktig da jeg har begynt bruke mindre gain med årene. Viktigste er at det den leverer er tight og låter bra :)

Hva mener folket om dette? Vil den duge på slikt?

Skal kjøres gjennom et Engel kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen år siden jeg prøvde de, men jeg husker de godt. Eneste Rivera jeg har likt. Fet lyd, ganske Marshall-ish, litt tykkere nedre mellomtone kanskje.

Denne videoen viser forholdsvis greit lyden. Ta høyde for tvilsomt video-opptak, låter mye krispere og mer åpent i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker Amund! :) Mulig en må booste litt for å få bra lyd på metal, men mener huske den var sinnsykt tight da jeg testet på tre-45 i Trondheim....dro noen AC/DC riff og fikk gåsehud husker jeg :D Hadde sinnsykt lyst på en, men ble litt for dyrt for en 15 åring den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.