Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bas utan ljud. Tacksam för hjälp.


Anbefalte innlegg

Kan dette skjemaet være til hjelp, ser ut som det skulle passe.

EpiThundPro-Push-Pull.jpg

Ut fra det skjemaet ser det ut som det er bare en mulighet for at brun og rød kabel går i samme strømpe. I så fall skal den røde til active/passive push-pull switchen på nederste "lug".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, ja, dagens inbrotttjuvar alltså. "Fan, fort dig, jag hör steg utanför dörren, jag tror de kommer hem nu". "Shit, jag ska bara fel-lodde den sista kabeln i bashelvetet först".

De jag lämnade in basen till var litt osäkra på om det maglet en del som den svarta dingsen (den vid sidan av mitt finger på den första bilden i den här tråden, som det kommer 10 olikfärgade kablar ut av) ska sitta fast i. Jag fick precis schema från Epiphone, är den någon som klara att se om den svarta dingsen ska sitta fast i något?

TB%20Pro%20wiring%20diagram.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tack för info Jantore, såg inte att du hade postat här förrän för ett par timmar sen.

Gjorde ett djupdyk hemma för att försöka hitta den dingsen som jag inte ens visste hur den skulle se ut (det var alltså ett par timmar innan jag läste din post, Jantore). Efter att ha checkat alla möjliga gitarrdelspåsar/boxar så höll jag nästan på att ge upp. Men så slog det mig att den preampgrejjen kanske kunde ha ramlat av när basen hängde på sin hängare långt inne bak frugans kläder, så jag hoppade in i djungelen och grävde och grävde och tre veckor senare (typ) så kom jag lycklig ut med preampen i hand. Jag drog till Backstage med min triumf och langade fram den på disken. Han som jobbade där tryckte dit preampen, pluggade in basen i en amp och höll kabeln mot volympotten (som bland annat Ichi har föreslagit tidigare i tråden) och vips fillibabba så blev det muller i stärkaren. Den trevliga Backstagaren sa "jag suger på att löda, men jag kan testa" (ensam i butiken, en halvtimme innan stängetid idag), 5 minuter senare så funkade den. Inget betalt tog han heller. = god kundeservice = I like :) . Tusen tack för all hjälp i tråden, supersnällt :) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.