Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bas utan ljud. Tacksam för hjälp.


Anbefalte innlegg

Hej, min bas funkar inte. Närmare bestämt det kommer inget ljud ut av den. Är det nån som skulle kunna vara så vänlig och har möjlighet att se vad som kan vara fel eller eventuellt vad jag borde checka ut närmare? Den röda kabeln som den röda pilen pekar på leder ingenstans, men det känns som om den borde göra det, eller? Basen är en Epiphone Thunderbird IV med aktiva pickups (och jag har testa med fyra olika batterier). Jag kan såklart ta mer bilder om det skulle vara till någon hjälp. Väldigt tacksam för hjälp :) .

2015-04-13%2021.08.57.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at ledningen har løsnet, og at det er grunnen. Den skal loddes fast. Hvor er litt vanskelig å avgjøre, da jeg ikke vet om du har snudd på den pluggen du holder i eller ikke. Hvis du ser godt etter, kan det tenkes du kan se restene etter ledningen der den har løsnet. Veldig godt lys og noe som forstørrer kan faktisk være det som skiller mellom at du ser det, og at du ikke ser det, selv om du nok har mye yngre øyne enn meg.

Kanskje et dårlig svar, men det er det jeg klarer å gi ut fra den informasjonen du har gitt. Bedre svar kunne jeg ha gitt hvis jeg hadde maken bass, eller et koblingsskjema. :)

Finner masse på passive, men ikke noe på en slik aktiv sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar. Hm, nu har jag tatt den lilla röda rackaren och kopplat den mot alla tänkliga punkter inne i basen för att checka var den borde sitta fast, men utan lycka. Ichi, du verkar vara inne på något. När jag tar på (både med eller utan den röda kabeln) den potten uppe i vänstra hörnet så knastrar det till. Inget basljud alltså, bara litt knaster. Jag slänger upp några extra bilder om det skulle vara till någon hjälp åt en vänlig själ där ute :).

20150414_222937.jpg

20150414_223008.jpg

20150414_223032.jpg

20150414_223150.jpg

20150414_223204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket at ikke volumpot'en er skrudd til null når du poker rundt med ledningen?

Ja, men tack för tipset :) .

Goddammit! Er nok andre koblinger som også er tväksama då, og det er litt av en jobb å gå gjennom alt.

Ja, det verkar så. Och jag får inget svar från Epiphone.. eller jo, tror du inte att det preciiiis tickade in ett mail. Ja, ja, bara ett: "

Thanks for writing! We don’t recommend customers work on their own guitars, unless they have extensive experience as a technician. I recommend contacting a dealer in your area, as they should be able to recommend a certified technician in your area that can take a closer look at the guitar.

Here is our dealer list in Norway:

http://www2.gibson.com/Support/Dealers.aspx?mappath=/Support/Dealers/Europe/Norway"

Nåt tips på vem man borde lämna in basen till? I Oslo-området. Helst inte alltför dyrt (det är ju trots allt bara en bas :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.