Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Seriøs" gitarskole for 14 åring


Magnus_SB

Anbefalte innlegg

Heisann

er 14 år og har spilt en god stund, men har ikke gått på noe kurs. Jeg har virkelig lyst til å satse, og utvikle meg mer, men jeg tror jeg trenger litt veiledning. Har lett veldig mye rundt, men finner bare sånn typisk "nybegynner kurs for barn, i huset mitt på nordstrand", eller "ungdomsklubb hvor ungdommer møtes for å spille å røyke hasj", hvis dere skjønner? Finnes det en mere organisert musikkskole, hvor jeg både har mulighet til å møte andre som spiller, å lære meg bedre teknisk gitar innen f. eks. jazz? (i Oslo område)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale at du tar deg tid til å sjekke ut hvordan kurset for nybegynnere i huset på Nordstrand er. Selv ungdomsklubben vil kunne overraske stort hvis du tror de samles der for å røyke hasj. Noen har satt griller i hodet ditt, uten at det bidrar til stort fornuftig. Lytt til og spill all slags musikk. Det er den beste måten å finne andre som du liker å spille med. Selv om du ønsker å spille jazz, så kan det være at det er en skroting (kanskje til og med fra ungdomsklubben) med vannpipe og Bob Marley på brystet som blir din beste musikalske match.

Kort fortalt. Dropp fordommene, og spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du oppsøke studentmiljøer der det spilles gitar i den sjangeren du vil ha timer i, som for eksempel konservatoriet. Kan tenkes at noen der gir timer. Det er ofte oppslagstavler på slike steder der det er mulig å henge opp en lapp, eller man kan jo sjekke om det er facebooksider eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann

er 14 år og har spilt en god stund, men har ikke gått på noe kurs. Jeg har virkelig lyst til å satse, og utvikle meg mer, men jeg tror jeg trenger litt veiledning. Har lett veldig mye rundt, men finner bare sånn typisk "nybegynner kurs for barn, i huset mitt på nordstrand", eller "ungdomsklubb hvor ungdommer møtes for å spille å røyke hasj", hvis dere skjønner? Finnes det en mere organisert musikkskole, hvor jeg både har mulighet til å møte andre som spiller, å lære meg bedre teknisk gitar innen f. eks. jazz? (i Oslo område)

Heisann! Jeg spiller jazzgitar, og gir timer både gjennom Oslo Private Musikkskole (Bjørnsletta) og privat (Sagene). Hvis du fortsatt er på leting - send meg gjerne en epost på aksel.westlund@gmail.com, så kan vi se om ikke vi kan få til noe.

Du kan sjekke meg ut på soundcloud.com/akselwestlund

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.