Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson Memphis ES-139


mr quick

Anbefalte innlegg

For de som husker det, kjøpte jeg for litt siden en Fender Starcaster. Denne hadde produksjonsfeil og Fender var dårlige på å svare(dvs. ikke i det hele tatt), så jeg ga den tilbake til 4Sound Kvadrat(kjøpt i Stavanger), som har vært ellers veldig hjelpsomme i prosessen. Da jeg var og ordnet papirarbeidet så la jeg merke til det jeg trodde var en ny type Les Paul med større kropp, men fikk forklart at det var en hul ES. Jeg prøvde den og fikk akutt GAS. Den hørtes akuratt ut som Carltons 335, jeg måtte ha den. Med hjelp fra 4Sound Kvadrat(kudos til dem) fikk jeg en nedbetalingsplan ordnet, og nå er jeg stolt eier!

10387948_401193176716192_521275406_n.jpg

Ser ut som en LP, men er endel større og er såklart hul. Nydelig treverk i hals, sider og bak, med buing front og bak. Pickupene er Gibsons Burstbuckere, som er laget etter "vintage oppskrift", kort sagt. Bridgemikk river godt i Fender rørforsterker og halsmikk er fyldigere enn Della Reese. Høres helt fantastisk ut :D

Endret av Marwin Moody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord =) Gitaren lyder helt fantastisk, jeg prøver å gjøre noen opptak men får ikke til mikkene. Bruker den i lag med en Blackstar HT Mod. rørpedal, fin med chorus. Høres lett ut som en av de store studiogitaristenes lyd på 1970- og 80-tallet med denne kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fin design dette. Greit å slippe vekten til LP og lydhullene til en 335 (har positiv erfaring med chambered gitarer men ser fordel av helt lokk..)! Og plassering av volume nærmest stol er normalt en aftermarket mod, fint å se at Gibson tilbyr dette alternativ stock. Flere av Memphis modellene (bl.a 339 varianter) virker som gode bruksinstrumenter. Er du heldig her kan du faktisk ha funnet såkalt 'stayer' (visse instrumenter varer faktisk livet ut.. ). Men når der er sagt; om en gitar blir en livslang følgesvenn finner man først ut etter å slitt ut tunerne, noen båndbytter, oppgradering av pickps etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fin design dette. Greit å slippe vekten til LP og lydhullene til en 335 (har positiv erfaring med chambered gitarer men ser fordel av helt lokk..)! Og plassering av volume nærmest stol er normalt en aftermarket mod, fint å se at Gibson tilbyr dette alternativ stock. Flere av Memphis modellene (bl.a 339 varianter) virker som gode bruksinstrumenter. Er du heldig her kan du faktisk ha funnet såkalt 'stayer' (visse instrumenter varer faktisk livet ut.. ). Men når der er sagt; om en gitar blir en livslang følgesvenn finner man først ut etter å slitt ut tunerne, noen båndbytter, oppgradering av pickps etc etc.

Håper i grunn på at dette kan være min permanente studiogitar som jeg kaller det. Med den lyden jeg får så ser jeg ingen grunn til å ha noen annen humbuckergitar som ikke er til jazz (må jo nesten spare opp til en L4). Ser hva du mener om likheten til Guild Nightbird, liker kunnskapen 8-)

Gratulerer! Er den tung?

Den er såpass lett at jeg en gang måtte åpne bagen for å se om jeg hadde den med meg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.