Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"De nye" American Vintage-gitarene.


Kossoff

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har en 62 AV strat. Impulskjøp på finn. Den ser veldig lekker ut med sin tropical turquoise finish.

Låter kanskje litt spinkelt, som du sier, men jeg koblet tonekontrollen til middle og bridge pu.

Så da får jeg dratt av en god del topp.

Da fungerer den aldeles utmerket, og er i grunn veldig anvendelig, som en strat skal være :-)

Det største hinderet for min del var halsen, som har 7.25" radius, i motsetning til de moderne som har 9.5".

Men etter noen år nå, så er jeg blitt vant til det.

Det skal dog sies at det er et kvalitetsinstrument, så jeg har blitt veldig fornøyd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien som inkluderte 62/57RI som ble produsert rundt 86-92 (tror jeg) er visstnok veldig gode. Men vær forberedt på å bytte bånd/tuners/pickups før du er 'i mål'. Clapton-strat fra samme periode kan også være godt kjøp. Her kan vel Fender-entusiaster komme med litt utfyllende opplysninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien som inkluderte 62/57RI som ble produsert rundt 86-92 (tror jeg) er visstnok veldig gode. Men vær forberedt på å bytte bånd/tuners/pickups før du er 'i mål'. Clapton-strat fra samme periode kan også være godt kjøp. Her kan vel Fender-entusiaster komme med litt utfyllende opplysninger..

Nå er det den nye serien som er opp til diskusjon, men diskusjonen om disse RI'ene fra Fullerton-fabrikken (forløperen til CS) har vel vært diskutert før, og de er vel hypet opp over sitt potensiale. De var vel både off i forhold til historiske detaljer og ikke så vanvittig overlegne sammenlignet med dagens RI mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var vel tidligere mulig å plukke på bruktmarkedet for en grei pris. Deretter kunne de modifiseres litt for å skape brukbare 'players'.

Nå er det vel også gjort endringer på de fleste eldre strats som er i jevnlig profesjonell bruk.

Såvidt jeg husker er det vel også Fullerplast under nitrolakken på disse instrumenter (som også var tilfelle før 1963 dog under andre merkenavn). Så funderer litt på om det er soniske kvaliteter utover kvalitet på trevirke som skulle gjøre disse instrumenter så mye mer vibrante enn andre Fenders?

Personlig er jeg også tilhenger av låsbare stemmeskruer, flatere radius og medium eller jumbo bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.