Web Analytics
Jump to content

Axe fx 2 problemer


Evil_Caprino
 Share

Recommended Posts

Jeg er ganske nybegynner med Axe Fx selv, så dette blir bare gjetting.

Har du forsøkt alle utgangene samt hodetelefonutgangen? Og ingen av de gir lyd?

På forumet leste jeg noe om at det etter en av de siste oppgraderingene var en innstilling som sto på -60dB og at den må endres. Vet ikke om dette var samme problem, men jeg kan søke litt og se hva jeg finner.

Har du forresten innstallert FW18.04?

EDIT: Det kan også hende at tidligere eier har kontrollert volum med en expressionpedal og at du enten må koble på dette, eller endre innstillene for hvordan volumet skal kontrolleres.

Har du forresten utslag på input-meterne?

Har du forsøkt alle inputene?

Edited by nikotro
Link to comment
Share on other sites

Ingen utslag på inputene. Og ingen som helst utslag på knapper og hjul. Det skjer ingenting i displayet når jeg skrur og trykker. Tenkte først det var en slags "lock"-knapp en plass men det ser ikke sånn ut. Mulig den har blitt hardhendt behandlet hos Posten, så noe har blitt ødelagt under frakt. Skal skru den opp og titte litt inni.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men nå er det et nytt problem. Ser ut som usb er ødelagt. Får ikke kontakt med pc. Prøvd alle porter og 3,4 kabler og 2 pc'er men ingen kontakt. Savner rørampen min kjenner jeg!

Fins det noen man kan sjekke om USB funker? Noen slags test eller måling?

Edited by Evil_Caprino
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å bytte rør?

Slik gammelmodig teknologi er det vel ingen som tyr til i disse dager. :ninja:

Har du kjøpt denne brukt? Det finnes de som sverger til andre type produkter som kjøper moderne duppedingser, løsner kabler på innsiden, for så å selge til en intetanende kjøper. Ren og skjær vandalisme for å sverte markedets beste gitarrelaterte produkt.

Edited by The Euphor
Link to comment
Share on other sites

Ja har prøvd. Men får en feilmelding og etterpå så står det at den er installert. Men det er den da altså ikke.

Trist. Ta kontakt med Fractal, de brukar svara ganska snabbt.

Checka vilket firmware som är installerat. Är det en av de senaste så är det i alla fall ett bevis på att USB-porten fungerade för säljaren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.