Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender 68 Custom Vibrolux - høytaler oppgradering?


Griffin

Anbefalte innlegg

Hei,

Har skaffet meg en Fender 68 Custom Vibrolux, men synes kanskje den låter litt vel skarpt...

Den skjærer gjennom lydbildet som ingenting annet, men litt mer fløte i lyden har ikke vært å forakte... Evt. også med litt mindre utgangseffekt da lyden bedrer seg betraktelig fra volum på 5, men da er det skikkelig høylydt...

Det som står i orginalt er Celestion Ten 30... 10" høytalere altså...

Selv har jeg liten erfaring med 10" høytalere... Disse i Vibroluxen er de første, så derfor lurer jeg på om noen har noen tips/anbefalinger som kan passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det...

Når det gjelder Jensen høytalere, så er vel dette som Fender tradisjonelt har putta i ampene sine... men 68' serien så bruker de celestion.

Men mulig at det blir mer smakfullt og mer som jeg ser etter... skal se om jeg ikke finner meg ett Fender kabinett med Jensen som jeg kan teste på...

Warehouse speakers virket interessant, men er ikke de voldsomt høylydt? Om noe så skulle jeg hatt noe litt mindre effektivt enn de som står i stock.

Dette fordi godlyden kommer på ett volum som blåser reseten av bandet av scenen. Prøvde en attenuator også for å prøve å dempe det litt, men da forsvant hele morroa med ampen... så det likte den ikke.

Når det er sagt, så lurer jeg på om jeg skal spare litt "main-ampen" og heller ta med Vibrolux'en på øving en stund framover også... gutta vil nok ikke digge det, men se hva jeg får til med den og se om det ikke skjer noe magi når høytaleren blir litt mer innkjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker nok på Eminence. Det er ofte supereffektive høyttalere (veldig høylydt).

WGS Jensen kopier er ikke spesielt effektive, rundt 98db. Det er i det lavere spekteret hva angår moderne produksjonshøyttalere.

Men de vil nok gi en "brightere" lyd enn Celestionene som står i nå. Jensen er jo "fender lyden" men for folk som ikke er vant til den typen lyd kan det nok være veldig bright og kuttende.

Jeg spilte med en trommis som var allergisk mot Fenders scoopa trebly lyd, han fikk angst bare av å se en fender logo.

Hver sin smak, jeg spiller ikke lengre med den trommisen. Han har sikkert funnet en gitarist som spiller i bassregisteret istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.