Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Løst] Ulyd i gitar ved berøring


Anbefalte innlegg

Hei. Ny på forumet, men har inntrykk av at det mye god kunnskap her.

Har byttet brytere i den gamle Hagstrøm II gitaren min. Fra før stod det en treveisbryter som ble satt inn for en del år siden da de originale var defekte/ødelagte. Har som sagt satt inn nye tilsvarende de originale. Det er brytere til pick-up velgere og tonekonytroll. I følge koblingsskjema som jeg fant på nett så skal det være en kondensator fra tone til jord og en resistor fra mute til jord (legger ved planskjema). Disse manglet jeg men fikk koblet til resten. Problemet nå er at jeg får en durelyd som intensiveres ved berøring. Er det mangelen på kondensator og resistor som er årsak til dette? Eller kan det være noe annet?

Håper noen kan hjelpe meg

post-14732-0-81212300-1427358043_thumb.g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ny på forumet, men har inntrykk av at det mye god kunnskap her.

Har byttet brytere i den gamle Hagstrøm II gitaren min. Fra før stod det en treveisbryter som ble satt inn for en del år siden da de originale var defekte/ødelagte. Har som sagt satt inn nye tilsvarende de originale. Det er brytere til pick-up velgere og tonekonytroll. I følge koblingsskjema som jeg fant på nett så skal det være en kondensator fra tone til jord og en resistor fra mute til jord (legger ved planskjema). Disse manglet jeg men fikk koblet til resten. Problemet nå er at jeg får en durelyd som intensiveres ved berøring. Er det mangelen på kondensator og resistor som er årsak til dette? Eller kan det være noe annet?

Håper noen kan hjelpe meg

Kan du ha byttet på hot og jord ved jack? Hot skal til tuppen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jack som var koblet feil. Funker som ei kule. Tusen takk for hjelpen, forumet har svart til forventningen og vel så det. Nesten litt flaut at jeg ikke oppdaget det i går når jeg feilsøkte, men took vel for gitt at koblinga var ok.

Fant ikke ut hvordan en setter status løst på tråden, men det kan kanskje admin fikse?

Endret av scttrbrain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.