Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med kjøp av gitar


siggnegger

Anbefalte innlegg

Hei, ser etter gitar og fant denne her. Er ikke den en altfor god deal? Er det muligens fake eller tjuvgods? Har generelt lite erfaring med el-gitarer, men ser etter min første og fant denne her. Kan dere hjelpe meg og se om det er en god deal?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57199682&searchclickthrough=true&searchQuery=les%20paul&authrecall=showContactForm&opt_out_feedback=false

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Dette er ikke en fake. Custom Classic modellen er en rimligere utgave av Custom modellen, men syns kanskje du skal gå for noe rimligere. Hvis dette er din første gitar så kan det hende du går fort lei eller du finner ut at dette ikke er noe for deg. Det finnes rimligere utgaver av nesten samme gitaren. Epiphone har en les paul custom modell som du får til rundt 3-4000,-

Men har du bestemt deg at det er den eneste gitaren for deg, så er det bare å kjøpe den. Knall gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med captainsexy: mange velger billiggitarer fordi de er usikre på om de vil spille og synest 4000,- er dyrt nok for å prøve seg på en hobby. Men har du allerede satt vekk den barriæren, er det ikke å benekte at et dyrerer - og ikke minst bedre - instrument; vil gi deg større spillerglede og bedre sjans for å like - og dermed fortsette med - gitar.

En kan jo si det så at jo; tapet er større om en har dyr gitar og gir opp ett år senere for så å selge.

Men motsatt er tapet større om en kjøper en billiggitar, og liker å spille, for så å selge den igjen for å kjøpe en dyrere i etterkant.

Ha troen (og tålmodighet) så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Classic Custom, ikke Custom. Var ikke nyprisen på disse rundt 13-14 000,-?

Så nei, dette er ikke noe sykt bra deal.

Disse gikk for ca 13500,- ny jo. Jeg hadde ikke gitt mer enn 9 for den, men tviler på at noen selger sin for det. Til trådstarter: Fender har mye gode gitarer i et lavere prissjikte, både ny og brukt. Gibson: not so much. Siden de fleste har lyst på en gitar av et kjent navn var dette det beste tipset jeg kom på i farten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at en rimelig Fender-type gitar er mer for pengene enn en Gibson-type gitar. Unntaket er eldre japanske Gibson-kopier, men det er i overkant tidlig å begynne og nerde rundt etter slikt før man i det hele tatt har begynt å spille.

Ellers er jeg enige i at om en ikke har noen økonomiske begrensninger er det like greit å kjøpe en litt dyrere gitar med en gang. Helst brukt. En brukt, rimelig, gitar er langt verre å selge enn en brukt, litt dyrere, gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.