Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva gjør en AMP plug-in?


Anbefalte innlegg

Trenger jeg egentlig en gitar- eller bass Amplifier plug-in? Hva gjør den med input signalet, utenom:

1. Forsterke signalet

2. Tonekontroll/EQ

3. Kompresjon (?)

4. Distortion

5. evt. chorus/flanger

6. Reverb/room

7. Karakter

Jeg har gode plug-ins som dekker alt her – kanskje utenom «karakter». Det er klart at en Fender gir én type lyd og Orange en annen. Men dere forstår spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aldri prøvd, men jeg ser ikke bort fra at med en neve egnede plugins, så er det mulig å "emulere" en ampsimulator.

Poenget mitt er at man må da finne ut hvilke plugins som funker, og så skru de til, og så videre. Det er jo veldig mye raskere å velge et ferdig preset og så kanskje skru litt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En amp-plugin er ikke bare en eq, den simulerer en preamp med gain-stage (vreng), eq og poweramp og i de fleste tilfeller også kabinettsimulator og mikker.

Akkurat som at det er rimelig vrient å få et opptak av en mikk til å låte som en helt annen mikk (som diskutert i en annen tråd her inne), skal det ganske mye til å etterlikne gitarforsterkere med noen få "vanlige" plugins.

En kan heller diskutere lydkvaliteten på de forskjellige ampsimulator-plugs'a...Gitarrig kontra Amplitube kontra Softtube sine kontra UAD sine, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.