Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JCM 800


Anbefalte innlegg

Som alltid må du se på hvor du skal bruke den og hva du skal bruke den til. 100 watt er kraftige saker, og at JCM800 får du ikke full utnyttelse før du får kranka ampen opp litt. 50 watt holder faktisk i de fleste konsertsammenhenger så lenge du ikke skal spille på store utestadioner.

Om den har 1 eller 2 kanaler er vel avhengig av hva du vil ha av valgmuligheter, men i utgangspunktet har ikke disse lydforskjell på den måten jeg tror du mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt at 50 watten er mer en nok. Vil ha 2 kanaler. 1 for Clean og en for vreng. Skal prøve JCM`ene (50 watt' date=' 100 watt) opp mot hverandre så snart så mulig. skal kjøpe brukt.[/quote']

Ja, da blir det naturlig å velge to kanaler. Gå for 50-wattern du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en kanal' date=' og juster vrengen med volum kontrollen på gitaren din du[/quote']

Den er jeg uenig i. Ved å bruke volumkontrollen på gitaren, mister du sustain og tone når du skrur ned på volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er nesten ikke 100 watt nok. Men jeg har JCM 2000. Viss du spiller i band ville jeg anbefalt 100 watt.

Om du mener det du sier ville jeg sjekket sluttrinnrørene i forsterkeren din... Evt bytta pickups til noen med høyere output (de du har nå må være VELDIG svake), fordi 100 rørwatt kan som regel omtrent rive ned et hus på halvt volume.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er nesten ikke 100 watt nok. Men jeg har JCM 2000. Viss du spiller i band ville jeg anbefalt 100 watt.

WTF? 100 watt ikke nok? Du skulle vel tilfeldigvis ikke være hørselskadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,hehe.

Jeg spiller jo i band. Jeg bruker pedaler da. Jeg knuser den ikke på fult. Men føler 50 watt hadde blitt for lite. Jeg er heller ikke over 5 på volumet. Men tviler på at det hadde vært nok med 50 watt. Det er faen metal vi snakker om, ikke kirke rock ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er nesten ikke 100 watt nok. Men jeg har JCM 2000. Viss du spiller i band ville jeg anbefalt 100 watt.

Om du mener det du sier ville jeg sjekket sluttrinnrørene i forsterkeren din... Evt bytta pickups til noen med høyere output (de du har nå må være VELDIG svake)' date=' fordi 100 rørwatt kan som regel omtrent rive ned et hus på halvt volume.[/quote']

Alt er helt nytt. Og gitaren er en Jackson SL1. Regner med alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer regnestykket: For å øke lydvolum med 1 hel decibel, må man doble effekten.. dvs at å øke fra 50w til 100w er EN HEL DECIBEL høyere..

Fordelen med 50w er at man får den fine utgangsvrengen tidligere..

På stadiumskonserter osv, er det kjekt å få den utgangsvrengen litt senere da man spiller en god del høyere enn hva man ville gjort i en pub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JCM 800 50 watts forsterker (Single channel mod 2204)

Ok, denne her er så og si ubrukelig hjemme. For du får aldri skrudd den ordentlig opp slik at den spiller fett. (Hey, tilogmed 20watteren min er ubrukelig høy til tider)

På øving derimot så er den akkurat passe, men på små gigs så er den for stor.

Jeg bruker en THD Hotplate mellom den og høytaleren for å temme volumet, den funker veldig bra, i allefall på lavt volum.

50 eller 100watt? Du vil ikke få noe volumforskjell mellom de. Dette vet jeg, en kamerat av meg har 100w versjonen av min 50w versjon.

MEN de låter litt forkjellig. Min amp har litt mer gainy lyd, og du kan skru den litt høyere opp slik at utgangsrøra begynner å pumper fortere.

100 watteren til kameraten min har en del tightere bassrespons, og generellt litt tightere lyd (synes jeg) Den har en mer cruchy ac dc lyd.

Hvis jeg skulle kjøpt ampen til bruk på øving så hadde jeg skaffet meg 100watteren.

Å styre ned vrengen ved å skru ned volumet på gitarn litt er helt genialt. Du mister ikke noe spesiellt sustain, men signalet blir litt svakere så de ulike forsterkertrinnene ikke overstyrer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.