Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender og Klugson stemmeskruer - samme?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra Wilkinson til Fender stemmeskruer nå nylig. Type vintage fra 50tallet. Jeg kjøpte Fender og det kom nytt i posten med fenderlogo på posen. Er det de gamle Klugson som satt på Fender Stratocasterne fra 50 tallet? Bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Fender og Gibson brukte Kluson stemmeskruer i gamle dager ja.

Så klugson er ikke Fender men fender brukte det originalt?

Er de Fender jeg kjøpte reproduserte i samme utseende som Klugson bare fra fender, da?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender lager jo de klassiske stemmeskruene som bruker på vintage modellene, men er mange som lager de typene. Du får jo låsbare stemmeskruer i vintage stil og.

Ja, jeg vet det. De Wilkinson jeg tok av hadde samme utseende, bortsett fra at de hadde Wilkinson preget bak på stemmeskruene. Grunnen til at jeg byttet var fargen. Feil farge.

Jeg kommer til å kanne gitaren min en Mexico partscaster hvis noen spør meg. Den blir nemlig 100% av Fenderdeler. (Mexico deler bortsett fra pickups) Til og med skruene til plekterbrettet skal byttes til Fender. Dere skjønner, det betyr litt og det er gøy å kunne si at man har ekte Fender partscaster når alt annet jeg har er litt her og litt der.

Og jeg kommer til å føle at det er en Fender også grunnet 100% Fender deler. Da ligger det naturlig for meg å tenke fendergitar. Men den koster meg nok 700 dollar. Men mye er porto og tax på kropp og hals, og dessuten når man tenker på en original Mexico Fender så sitter det ikke Texas Specials i den. Så 500 Euro for original Fender Mexico gitar pluss 170euro for Texas Specials så kommer vi opp i samme pris likevel som min partcaster.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo skruinga og loddinga som er (nesten) hele greia til Rottenikken. Koste hva det koste vil.

For den bruktprisen på straten dere foreslo med tax inn til Nederland så ville jeg heller bestillt en funka ny i Nederland for samme prisen.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.