Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx alternativer. Aktive monitorer?


Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg (når jeg en sjelden gang bruker Axe'n live) to stk Mackie HD1221. Veldig fornøyd med disse, og sammen med et par subber fungerer de også ypperlig som PA.

Kvalitetskontrollen hos Mackie har dog tydeligvis vært skrantende de siste årene, så ikke finn på å kjøpe uprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRFR (full range, flat respons) blir ofte anbefalt. Er det en standard for de fleste monitorer?

Ikke egentlig.

De fleste monitorer er tunet for vokalbruk og derfor låter de ofte ikke optimalt med DI gitar uten mye EQ'ing.

Jo flatere monitorene dine spiller jo bedre er de for Axe, Kemper osv.

Er dette som gjør Atomic monitorene så bra, de spiller veldig flatt.

På sensommeren kommer Friedman med FRFR kabinetter, DE skal testes -Bør bli bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Yamaha DXR tror jeg er det beste alternativet da.

Behringer klarer jeg ikke, synes de låter...eh, mindre bra.

Kan du strekke budsjettet kan du kanskje finne noen brukte RCF.

Atomic'ene er ikke så kostbare når du ser på hva du får, de låter rett og slett like bra som endel monitorer som er myyyye dyrere!

Dette er jo kanskje litt off-topic når det er monitorer for livebruk det er snakk om, men når det gjelder Behringer aktive studiomonitorer, ser det ut til at Mark Day bruker disse på en innspilling av Rushlåta Limelight. For de som ikke vet det, er Mark Day administrator av fractalforum og en sentral utvikler av software til Axe Fx.

Sjekk ut 0:29 - 0:33 (og også flere andre steder) i filmsnutten i linken her: http://forum.fractalaudio.com/axe-fx-ii-recordings/98503-rush-limelight-full-band-cover-fw-18-a.html

Linken er hentet ut fra fractalaudio-forum, og jeg synes at det ser ut til at det ligger en Behringer Truth B2031A under Axe FX II. Kan det være noen andre studiomonitorer som likner veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kanskje litt off-topic når det er monitorer for livebruk det er snakk om, men når det gjelder Behringer aktive studiomonitorer, ser det ut til at Mark Day bruker disse på en innspilling av Rushlåta Limelight. For de som ikke vet det, er Mark Day administrator av fractalforum og en sentral utvikler av software til Axe Fx.

Sjekk ut 0:29 - 0:33 (og også flere andre steder) i filmsnutten i linken her: http://forum.fractalaudio.com/axe-fx-ii-recordings/98503-rush-limelight-full-band-cover-fw-18-a.html

Linken er hentet ut fra fractalaudio-forum, og jeg synes at det ser ut til at det ligger en Behringer Truth B2031A under Axe FX II. Kan det være noen andre studiomonitorer som likner veldig?

Kan hende Behringer har OK studiomonitorer, prøvd lite av det.

Jeg tenker på Behringerkassene til livebruk. "PA" kassene, de er IKKE bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare komme med litt informasjon som er litt sånn tvilsom, omtrent som å fortelle at man er pedofil, eller noe slikt. Behringer er jo drit, per definisjon.

Aktive Behringer monitorer er noe jeg ikke ble venner med, det blir sikkert andre, men mine passive 2031 fungerer helt greit.
Nå er jo forsterkeren rimelig "vintage", så da blir hipsterfaktoren noe høyere.

Poenget er at hvis man klarer å lage mikser som fungerer i flere sammenhenger, så er man i mål, sonn omtrent når man snakker om monitorer.
Har ikke noen tro på at jeg skal tjene penger på det jeg mikser, så da blir detaljene ganske uviktige. Du har trolig bedre utstyr i dag enn hva de som tjente seg søkkrike for noen år siden hadde. Flaks, kunnskap og hardt arbeid er viktigere faktorer enn monitorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.