Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til installering av pickup


Anbefalte innlegg

Hallo

Originalpickupen (bridge) (original neck funker og er fortsatt i bruk) på min Vintage VS6 (Gibson SG-kopi) har tatt kvelden, så jeg har montert en Seymour Duncan SH-4. Originalen (Wilkinson av noe slag) hadde bare to ledninger, en hvit og en utildekket. SH-4 derimot, har fire - grønn, svart, rød og hvit. Vet ikke hvor jeg skal lodde de. Vil at den skal fungere slik den gjorde med originalen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk installert pickupen til slutt. Skulle prøve å spille på den, men så var det nesten ikke vreng og ganske tam lyd, til forskjell fra neck-pup som fungerer som den skal. Vridde litt fram og tilbake på volumknappen, virka som det skurra litt. Men plutselig kom lyden tilbake - altså vreng og det hele. Det tyder vel på at det er noe med potmeteret som egentlig har vært problemet? Kanskje jeg ikke hadde trengt å kjøpe ny pup. Vel, nå er det gjort, så det er greit, men problemet er tydeligvis ikke løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fire måter å fikse potmeterproblemer på. På hvert nivå trenger man ikke å gå til neste punkt, så sant problemet løses.
Man kan gjerne måle litt i tillegg, men det blir litt langt her på kveldstid.

1. "Ratt" fram og tilbake flere ganger, og se om det hjelper

2. Åpne gitaren, og bruk litt trykkluft på potmeteret.

3. Bruk litt elektronikkspray på potmeteret. Det er ikke uvanlig at dette hjelper bare en stund, bruk så lite som mulig. Ligg unna CRC 5-65 og WD-40. Det er potmeterdrepere. Omtrent som å pisse i buksa for å holde varmen.

4. Skift det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.