Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

112 / 212 Avatar / Zilla / Road Kill / Tube Town kabinett - erfaringer og tips?


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke handle f.eks et brukt Orange eller Bogner kabinett her til lands istedet?

Å handle høyttalerkabinett over dammen når det har blitt såpass rimelig på bruktmarkedet her hjemme høres litt meningsløst ut for min del, men det kan hende det er jeg som er rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke handle f.eks et brukt Orange eller Bogner kabinett her til lands istedet?

Å handle høyttalerkabinett over dammen når det har blitt såpass rimelig på bruktmarkedet her hjemme høres litt meningsløst ut for min del, men det kan hende det er jeg som er rar.

Har ikke funnet noe her til lands ennå men tar gjerne i mot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det vurderes også ett Orange PPC112 og Avatar har jeg nå valgt å se bort i fra. Men det er interessant med Zilla da jeg kan skreddersy mitt eget kabinett uten at det koster skjorta og frakten er nok ikke så ille den heller.
Vet så meget mer i morgen når jeg har fått pratet med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gått for et lukka kabinett til den typen musikk du beskriver du skal bruke det til, spesielt til en så liten amp.

Kabinett har endel å si, så det er vel like ideelt å prøve litt forskjellig fremfor å custombestille noe når du ikke vet helt hva du vil ha.

Kan jo ta med toppen din på ei av de større sjappene i Oslo og rett og slett bare teste ulike typer kabinett for å se hva du liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler sterkt at du får prøvd 1x12" og 2x12" med Tacoen din før du hiver penger etter noe.

Jeg har en Tube-Town thiele 1x12" med EV12L og det er jo en kombinasjon som regnes for å vare noe av det som låter "størst" innen 1x12".

Men det låter skikkelig pingle i forhold til min EVH 2x12"-kasse. EVH-kassa har også hjul, noe som er skikkelig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen forresten prøvd Harley Benton cabs? De er jo shaize billige men får mye skryt. Celestion Vintage 30 elementer.

Jeg brukte lenge et HB 212 med v30. Ingenting som kommer i nærheten av det i den prisklassen. Er bygd i relativt tykk kryssfiner og tåler mye juling. Det er riktig nok en billig type finer men duger i massevis. Jeg tok fatt stikksaga og lagde en oval åpning bak da jeg foretrekker openback. Det gikk helt knirkefritt (skrudde og av den cheezy HB logoen)

Endret av djupnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.