Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Salg av utstyr på finn


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

Nå, jeg vet ikke helt... I forhold til oppkrav, er det i hvert fall slik at når man bruker betalingsgarantien, må kjøper faktisk flytte penger fra sin konto før selger sender varen. Litt større trygghet i det, enn å sende oppkrav der kjøper faktisk ikke må ut med noe som helst før varen skal hentes. Det er vel også slik at hvis kjøper ved bruk av betalingsgaranti ombestemmer seg, eller av andre grunner ikke vil beholde varen, må han eller hun besørge returfrakt? Ved oppkrav er det vel selger som sitter med alle utgifter.

For selger er det naturligvis tryggest med forhåndsbetaling, men når jeg er kjøper, er det veldig avhengig av om jeg kjenner/vet om personen. Spesielt ved større beløp.

Her på forumet har jeg forhåndsbetalt beløp godt over 10.000,- men det ville jeg aldri gjort på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig ikke den mest aktive på kjøp eller salg, men har ingen problemer med å forhåndsbetale til aktive medlemmer her inne. Ville nok ikke gjort det på Finn eller lignende sider. Innrømmer også at jeg ville hatt betenkeligheter med å forhåndsbetale her inne også til forumitter som registrerer seg bare for å opprette en salgstråd. Lurker jo mye mer enn jeg skriver her inne selv, men det er faktisk noe for nye medlemmer som vil selge noe å tenke på. Er mye enklere å gjøre en handel med en èn en føler en "kjenner" litt enn med en med 16 innlegg, hvor av et er salgsannonse, og 15 er "Bump" i samme tråd.

Det siste er seff satt litt på spissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig ikke den mest aktive på kjøp eller salg, men har ingen problemer med å forhåndsbetale til aktive medlemmer her inne. Ville nok ikke gjort det på Finn eller lignende sider. Innrømmer også at jeg ville hatt betenkeligheter med å forhåndsbetale her inne også til forumitter som registrerer seg bare for å opprette en salgstråd. Lurker jo mye mer enn jeg skriver her inne selv, men det er faktisk noe for nye medlemmer som vil selge noe å tenke på. Er mye enklere å gjøre en handel med en èn en føler en "kjenner" litt enn med en med 16 innlegg, hvor av et er salgsannonse, og 15 er "Bump" i samme tråd.

Det siste er seff satt litt på spissen.

Og det er nettopp derfor vi har regler for kjøp og salg her. I utgangspunktet var det vel også slik at kjøp og salg-avdelingen var for aktive medlemmer, men på en side kan det bli litt vel mye å følge med på, og på den annen side, kan vi da miste potensielt aktive brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er nettopp derfor vi har regler for kjøp og salg her. I utgangspunktet var det vel også slik at kjøp og salg-avdelingen var for aktive medlemmer, men på en side kan det bli litt vel mye å følge med på, og på den annen side, kan vi da miste potensielt aktive brukere.

Forstår det Audun. Dette var selvfølgelig ikke kritikk av forumet, men heller en oppfordring til lurkere om å bli mer aktive :).

God påske :).

Endret av Gmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å legge igjen negativ kommentar i "omdømmetrådene" også, bare så det er nevnt. :)

Jeg synes jo det er fint om man først har forsøkt å få kontakt med folk og be om en forklaring.

I mitt tilfelle er dette blitt gjort uten hell, og da blir man provosert når personen ikke gi lyd fra seg i det hele tatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også alltid forhåndsbetaling. Sender aldri i postoppkrav, da det har blitt komplikasjoner oftere enn det ikke har gjort det. Hvis folk ikke kan akseptere det så får de enten møte meg face to face eller finne på noe annet! =p *badass mode off*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.