Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Salg av utstyr på finn


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg kjøper og selger litt utstyr på finn. Har selv alltid forhåndsbetalt, og det samme har de som har kjøpt av meg med ett unntak. Solgte en sak til en kar om jeg ser selv selger en del utstyr på finn. Han ønsket at jeg sendte i postoppkrav. Tenkte det var greit, men han hentet aldri. Utrolig irriterende! Aldri mer postoppkrav for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får i hvert fall forskudd betalt 500-1000,- for å dekke frakten + arbeid med pakking/sending .

Det spørs litt hvem det er .

Er mange folk med lite penger nå for tiden , og problemet er økende nå .

Den økonomiske situasjonen til kjøper kan endre seg FØR han får pakken .

Eller han kjøper noe i nærområdet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får i hvert fall forskudd betalt 500-1000,- for å dekke frakten + arbeid med pakking/sending .

Det spørs litt hvem det er .

Er mange folk med lite penger nå for tiden , og problemet er økende nå .

Den økonomiske situasjonen til kjøper kan endre seg FØR han får pakken .

Eller han kjøper noe i nærområdet .

For meg er det merkelig å inngå en avtale med en som selger på finn, for så å bare gi faen i å plukke opp sakene fordi man "trodde" man hadde penger til det...... Burde bare navngitt vedkommende som gjør slik slik atikke flere går på samme smellen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit å skrive navnet på vedkommende hvis de har inngått en avtale om kjøp sendt på oppkrav , og de ikke henter .

Det er brudd på avtale , og da BER vedkommende om dette .

Problemet for min del er ofte dette :

Det går gjerne 4-7 dager før vedkommende FÅR pakken .

I løpet av disse dagene har dette ofte skjedd :

vedkommende har ombestemt seg om kjøpet

vedkommende er gått tom for penger i løpet av disse dagene

vedkommende har fått tak i annen lignende vare billigere ETTER han bestilte

I alle tilfeller her gir kjøper fullstendig F...EN i selgers kostnader på 400-500 og tiden selger bruker på å sende og pakke .

Gjør du dette med et firma så må du betale , og gjør du ikke blir det vanligvis sendt til innkassofirma .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo "Sikkert kjøp"-ordningen på finn, der man opererer med mellommann som holder kjøpssummen som depositum. Jeg har en kjøper som benytter denne nå. Vi valgte å holde porto utenfor, og han forskutterte det til meg, mens selve varens kjøpesum går via den ordningen. Virker fornuftig, dersom kjøper synes det er greit (det koster litt ekstra for kjøper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer unna den "sikker-kjøp" ordningen for å være helt ærlig... selger jeg noe så skal jeg ha pengene når vedkommende henter (oppkrav) eller før jeg sender (forskudd).

Er med på tanken om at pengene sitter trygt hos en tredjepart, men for meg som selger så flytter det bare risiko... jeg sender en vare og kjøper kan holde faen med å ha både vare og penger som gissel.

Nå har jeg ingen opplevelser med dette i det hele tatt... men jeg ønsker ikke flytte noe som helst risiko. Om noen da ikke vil kjøpe, så greit nok... move on.

Dette har fungert helt finfint... har en klage på en amp som ikke fungerte helt optimalt når han mottok det, men det jobber vi med og har en grei og saklig tone og den er nå til service.

Jeg sender egentlig ikke amper jeg selger nettopp i tilfelle slike forekomster, så maks uflaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer unna den "sikker-kjøp" ordningen for å være helt ærlig... selger jeg noe så skal jeg ha pengene når vedkommende henter (oppkrav) eller før jeg sender (forskudd).

Er med på tanken om at pengene sitter trygt hos en tredjepart, men for meg som selger så flytter det bare risiko... jeg sender en vare og kjøper kan holde faen med å ha både vare og penger som gissel.

"Det er bygd inn frister i systemet for både kjøper og selger.

  • Etter at kjøperen har betalt inn til FINN Betalingsgaranti, har selgeren max 10 dager på å få levert varen til kjøperen. Før det er gått 10 dager, plikter kjøperen å varsle fra dersom varen ikke er mottatt, eller kjøperen ikke er fornøyd med varen. Vi sender kjøperen en påminnelse om dette etter 8 dager. Dersom kjøperen ikke svarer innen 10 dager, betyr det at kjøperen aksepterer handelen jfr. brukeravtalen. Pengene utbetales da til selgeren."

http://mypayex.no/escrow/faq-finn.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte folk på Finn.no angående dette med "feedback" som Ebay har . Jeg hare Finn.no butikk og har lokalt representant jeg kan kontakte .

De hadde tenkt på det , men det krevde stor innsats og det var problemer med personvern regler i Norge i forhold til dette .

Det er jo synd da det funker meget bra på Ebay .

Jeg har aldri brukt dette "sikker kjøp" som selger .

Det er selger som taper på det opplegget hvis kjøper vil lage kvalm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er bygd inn frister i systemet for både kjøper og selger.

  • Etter at kjøperen har betalt inn til FINN Betalingsgaranti, har selgeren max 10 dager på å få levert varen til kjøperen. Før det er gått 10 dager, plikter kjøperen å varsle fra dersom varen ikke er mottatt, eller kjøperen ikke er fornøyd med varen. Vi sender kjøperen en påminnelse om dette etter 8 dager. Dersom kjøperen ikke svarer innen 10 dager, betyr det at kjøperen aksepterer handelen jfr. brukeravtalen. Pengene utbetales da til selgeren."

http://mypayex.no/escrow/faq-finn.htm

Det er selger som taper på det opplegget hvis kjøper vil lage kvalm .

This!!!

Jeg er klar over fristene uten at jeg skifter standpunkt av den grunn.

Det er lite annet enn en forflytning av risiko, noe jeg som selger ikke er interessert i... sjelden jeg selger fordi jeg må, men heller fordi det er greit å kvitte seg med ting en ikke bruker, så da kan jeg ta meg den "luksusen" å avvise kjøpere.

Så langt har jeg ikke mistet noen salg på det og jeg har fått veldig fornøyde tilbakemeldinger etter salg... med unntak av den marshall ampen jeg sendte for ett par måneder siden (eller no sånt)... men der også har vi en grei og saklig tone og ampen er til service...

Men nå har jeg ikke så mye å selge lengre da... har vært aktiv på den fronten siste halvannet året... så nå er det greit å ta en pause tror jeg ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om kjøper insisterer, så ser jeg ingen grunn til å la være. Uansett hvordan man ordner betalingen og overleveringen, så handler det jo mye om inntrykket av den andre parten også. Det går som regel bra.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.