Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pull-push pot <<Fjernstyrt>>


Anbefalte innlegg

Detaljer, takk ! :-)

"Ultimate pedal" kan brukes for å fjernstyre et pottmeter på en forsterker eller pedal i rack for eksempel. Volum, klang, gain, boost ...

Gitar kobles direkte til forsterker som jeg ser som fordel sammenlignet med ordinær volumpedal,

En mikroservo er brukt for å gjøre mekanisk jobb mens mikrokontroller i pedalen sørger for at pottmeter står i riktig posisjon.

Disse mikroservo er som regel brukt for styring av RC- fly, helikopter, bil, båt osv... De er billige, pålitelige, ganske kraftige og veier bare 9 g.

Pull/push pott er ikke annet enn et pottmeter og en dpdt bryter mekket sammen mekanisk som betyr ikke at de må kontrollere samme elektrisk signal.

Hvis en ville fjernstyre det, finnes det andre enklere måter å gjøre dette på.

Men jeg har valgt å modifisere selve pottmeteret og implementere en spole i det. Spolen fungerer som elektromagnet /solenoid og virker direkte på aksling i pottmeteret.

Marshall Jubilee har et slikt som har funksjon til å skifte fra clean til crunch lyd. Dette er ikke mulig å styre fra fotbryter som leveres med forsterker.

Dette var bare et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har valgt å modifisere selve pottmeteret og implementere en spole i det. Spolen fungerer som elektromagnet /solenoid og virker direkte på aksling i pottmeteret.

Kreativt ! :-)

Du har ikke noen bilde på selve spolen / akslinga ? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bildet liggende men jeg kan ta ett neste gang jeg demonterer dingsen...

I mellomtiden ta en titt på denne. Det ligner veldig men jeg bruker ikke mikrokontroller for denne funksjon.

Denne video er ikke min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.