Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøvde en mexicostrat i butikk men...


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Det er bra, men var den justert bra?

Mine var riktig justert, ja og jeg prøvde en classic vibe også men mine er like gode, dvs en av dem låter bedre fordi CV eller Fender Mixico ikke har Texas Specials. Jeg tror jeg er MYE flinkerer til å bygge enn dere tror. Jeg kan justere godt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det også :-), men kanskje herr Rottenikk skulle testet ut mer enn en gitar, og helst i øvre prissegment? Å teste ut billiggitarer gir ikke helt den store lærdommen om du vil bli bedre til å skru .....

Jeg testet flere. Ingen var verken bedre eller dårligere enn mine. Det jeg mangler kunnskap on er modeller på pickups etc og merker og modeller. Jeg prøvde mange gitarer. Men ikke USA Strat fordi det er langt utenfor min prisklasse men jeg bruker mye USA deler på mine egne også. Og dere kan se en microtilt også.post-13591-0-98442700-1426159911_thumb.jpost-13591-0-95045100-1426160117_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet flere. Ingen var verken bedre eller dårligere enn mine. Det jeg mangler kunnskap on er modeller på pickups etc og merker og modeller. Jeg prøvde mange gitarer. Men ikke USA Strat fordi det er langt utenfor min prisklasse men jeg bruker mye USA deler på mine egne også. Og dere kan se en microtilt også.attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Usa er forøvrig ikke i det hele tatt utenfor ditt prisleie, det viser du oss hele tiden med handlingen din. Det kan meget godt tenkes du er flink til å skru, men hvorfor ta med gitar til proff setup da?

Jeg er litt skeptisk da jeg så byggingen av din akustiske strat mtp. intonasjon...

Men for all del så kan det godt tenkes du har mekket noen gode gitarer altså, det er bare det at du har vært så positiv til ting av dårlig kvalitet at det er vanskelig å ta deg helt seriøst.

Er den foresten ferdigintonert den straten du viser bilde av?

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren er ikke ferdig. Jeg syntes det van en forskjell mellom Fender Mexico og mine - jeg hadde bedre sustain og bedre lyd men også bedre pickups. Feks skal kroppen byttes til ekte fender for å ta et eksempel, og jeg venter på Klugson stemmeskruer. De som sitter på satt på en annen gitar og jeg bruker de midlertidig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg fælt da inntrykket mitt også var at du ikke hadde særlig anelse om det. Da henger jeg meg også litt på det som Brekkvasselven over her spør om når det gjelder proff setup.

Jeg tenkte at en med UTDANNELSE kunne perfeksonere 200% - ikke 100% slik jeg har gjort. Det vet jeg ikke om er mulig men tanken streifet meg. Kanskje bortkastede penger likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inntrykket jeg har er at du har litt peiling på hva du driver med, og du vet hvordan du skal sette opp ting etter dine preferanser. Likevel kan det være triks som en dyktig gitar-tekniker kjenner til som du ikke kan, og som kanskje kan gi deg enda bedre gitarer å spille på. Dersom du får ham til å ta en titt på gitaren din, og helst om du får lov å være med når han evt setter den opp så kan du lære nye ting som gjør at du kan bygge deg enda bedre gitarer.

Du har tydeligvis grei peiling selv om du klarer å få disse kinakopiene like gode å spille på som Mexico-Fender, men disse er heller ikke optimalt satt opp og justert fra fabrikk, så det kan fort hende det er enda mer potensiale i gitarene dine enn du selv er klar over! Jeg bruker selv den første gitaren min på gigs, en Louder Strat-kopi til 1500kr som blei en skikkelig player med en god setup og nye pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.