Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo folks. Jeg er på utkikk etter en liten rør combo i Østfold/Oslo området. Er ute etter Marshall Plexi aktig lyd, men vil ikke ha noe fra Fender!

Har dere noe forslag?

Maks pris 4000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om du kan finne en 1974x-klone. Jeg er veldig fornøyd med min. Eneste jeg har å utsette på den er at jeg gjerne skulle hatt tremoloen inntakt i stedet for mastervolum.

Hvor mange watt er for mange watt, hvor mange er for lite?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under 40watt er ønskelig. Bor i leilighet så lavere jo bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er bra vrenglyd du trenger, kanskje den backstage-laneyen til Tony Iommi? Det var en nettbutikk jeg ikke kommer på hva heter som solgte dem til rundt halv pris nettopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tittet litt på den, men tror den er en One Trick Pony. Og tror den er litt mørk for min smak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokmund den har jeg faktisk prøvd! På Guitar Workshop i lommedalen. Opplevde den som litt lodden, nesten fuzz aktig.

Med andre ord it didnt rock the Captains boat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke bare sjekke ut disse jubileumsampene til mashall da? 1 watterene mener jeg.... Der var det jo en plexi sak....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror muligens prisnivået holder deg tilbake i så fall. Laney er mest sannsynlig det nærmeste du kommer Marshall i den prisklassen, med mindre du går for en brukt Marshall Slash combo eller DSL15. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok noe fra bruktmarkedet. Har tenkt litt på DSL15. Noen som har erfaring med den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De DSL-greiene låter jo jevnt over ganske kjipt.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de gjør seg best i høyere watt/volum. Jeg har kun testet på veldig lavt volum (DSL15 og DSL5) og de skuffet meg litt også. Jeg vil ikke innrømme det helt, for jeg har veldig lyst å like dem. Har du erfaring med 50 eller 100 watt Aph? Er de i så fall også skuffende? (beklager midlertidig off topic)

Du får jo Tiny Terror combo til rundt 4. Disse er jo temmelig britisk i soundet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at de eldre DSL låt dritt, men justerte man biasen og slengte inn noen bedre rør så ble det en helt annen verden. Kan tenke meg det er det samme med de nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke bare sjekke ut disse jubileumsampene til mashall da? 1 watterene mener jeg.... Der var det jo en plexi sak....

Hvilken var plexi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Av Brattanorski
      Hei og hopp! 

Jeg tilbyr rimelig undervisning i el-gitar, hjemme hos meg i Dalbakkveien i Oslo. Ca 5min fra Godlia t-bane stopp.  Selv er jeg låtskriver og utøvende musiker, men også tidligere musikkstudent ved Staffeldts i Oslo. Jeg 26år og har spilt gitar siden barneskolen

Metodikk:
      Jeg baserer mine kurs på hva eleven selv ønsker å oppnå. Hva er ditt mål?

1. Er du viderekommen og ønsker å bli dreven på rask alternate picking så fokuserer vi på teknikk (da kan vi nerde og ha det gøy!)
      2. Er du nybegynner, så starter vi lett og jobber mot å kunne spille den musikken du selv hører på

Jeg ønsker først og fremst at du skal lære å kjenne hva som definerer DEG som gitarist og hvordan DU låter. Det synes jeg er kjempe spennende. Da kan vi skreddersy et opplegg rettet mot dine mål og preferanser. Jeg er resultatorientert og tålmodig. Er blitt fortalt at jeg har gode pedagogiske egenskaper og kan forklare avanserte konsepter på en forståelig måte.

Jeg tar foreløpig 200kr timen (45min).
      Send meg gjerne en melding så tar vi en prat.
      Bjørn.

Her er en liten link så dere kan se hva jeg bruker mine dager på :)
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av Audun
      Denne hadde jeg for en god del år tilbake. Angret egentlig litt på at jeg solgte den. Vel, nå er den tilbake. En av de bedre Marshall-ampene på clean lyd, og tar pedaler godt. Vreng-kanalen er heller ikke ille. Forrige gang jeg hadde den, monterte jeg en pc-vifte under utgangsrør da de er montert horisontalt rett under printkort, og serien er kjent for problemer med overoppheting. Vifta er der fortsatt, og ampen funker helt strålende. Nå har jeg dog sett at noen anbefaler å heller montere en blikkplate over utgangsrørene, da det skjermer for varme som stiger opp til printkort, og samtidig lar røra jobbe seg gode og varme. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men mulig jeg prøver det.
      Denne er en '95-modell. Som indikert er ampen på 60W, med 12ax7 preamprør og EL34 sluttrinnsrør. Høyttaleren er en G12 Celestion Heritage.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.