Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmelaget Ibanez Jem swirl.


Anbefalte innlegg

i påvente av at de ekte varene dukker opp lagde jeg en Jem fake med swirl lakk. Donor gitar 1995 270 RG.

Samboeren min er møbel snekker og freste ut monkey grip og lion claw (spor bak tremolo)

Jack inntak ble flyttet slik det er på originale Jem.

Fylte en 200 liter plastbalje med vann og dryppet 4 farger lakk på vannflaten. Lakk fra:

http://www.greatart.co.uk/Textiles-Hobbycrafts/Textiles/Batik-and-marbling/Hobby-Line-Magic-Marble-Marbling-Colours.html

Eksempel fra Youtube:

Dessverre reagerte swirl lakken med klarlakk som jeg brukte til slutt. Har ikke fått noe fornuftig svar fra leverandøren hva slags

klarlakk som kan brukes sammen med swirl lakken.

Kjøpte noen billige tunere og tremolo i sort. Og et gjennomsiktig plekterbrett for å slippe PUP ringer.

Resultatet ble ikke så ille. Men dersom jeg skal gjøre noe lignende igjen med dyrere gitar og komponenter er jeg

nødt til å løse problemet at swirl lakken krakilerer nå det påføres klarlakk. Ev kjøre vannbasert primer/lakk/clearcoat.

post-7278-0-09072000-1425729374_thumb.jp

post-7278-0-84794000-1425729394_thumb.jp

post-7278-0-78755000-1425729572_thumb.jp

post-7278-0-95121400-1425729584_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet ble ikke så ille. Men dersom jeg skal gjøre noe lignende igjen med dyrere gitar og komponenter er jeg

nødt til å løse problemet at swirl lakken krakilerer nå det påføres klarlakk. Ev kjøre vannbasert primer/lakk/clearcoat.

Vannbasert lakk i vannbøtte? Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er moro. :) Swirl-teknikken er utrolig morsom, og det hadde vært interessant å finne ut mer om hvilke produkter som finnes her på berget som passer til denne teknikken. Jeg tenker dette kunne være et morsomt alternativ for pedaler også, og da klarer man seg jo med mindre balje... ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du i vannet før malingen?

Ingenting. Det er det som er fordelen med lakken fra Magic Marble. Men jeg ser at proffene bruker tykkere lakk og at de blander inn noe tynner og Borax som jeg tror er en form for vaskemiddel. Blir en stund til neste gang så jeg har ikke forsket så mye i detalj ennå.

Endret av stensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.