Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knallgod lav watts amp - Friedman Pink Taco eller Suhr Badger 30 topp?


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt på Valle Hovin med en ceriatone tmb 18. Trøkket greit det ;)

Good for you! :)

En 20watter er ikke i stand til å produsere lave frekvenser på godt scenevolum for meg og hva jeg spiller. Over et visst volum er det bare grøt i bånn.

Som sagt, kommer veldig an på musikktype. Jeg har også aldri gitar i monitor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han andre har ett atomkraft anlegg i sin Mesa Rectoverb 50w og sitt Mesa Rect 412 cab. Må få ham til å finne en mindre rigg ;)

Skal teste Tacon med mitt 1960 AHW 412 cab men spørs om jeg ikke på sikt vil finne meg ett duganes 212 cab istedet. Forslag på gode 212 cabs tas imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan love at Pink Taco holder tritt med hvilken trommis som helst:) Saddan det låter høyt og bra! Nå kjøpte jeg ett Marshall 2061cx kabinett som jeg bruker med PT20 og det er en veldig god kombinasjon. Mulig jeg på sikt bytter en av høyttalerene til en Creamback bare for å teste.

Men dette er en rigg jeg kommer til å beholde til jeg slutter å spille. Endelig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, enligt mig, är att få lavwattsampar att låta tillräckligt högt i replokalen. Live är det vanligtvis inte något problem, enligt mig, eftersom det i stort sett alltid mickas upp här i Norge. Ju större ställen, desto bättre lydmän/damer+utstyr.. typ. Utomlands däremot är det alltid lika spännande att spela på nya ställen.. Lydman/dame? Kabinett? Uppmickad stärkare? Monitor? Men det mesta löses och låter bra efter några pils :) . Enligt mig.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte et par ganger på full guff med 60w toppen min. Det var riktignok i ei hytte på ca 8 kvadratmeter og gjennom ei 410 basskasse, men likevel. Med 412 ville det nok gått bedre, men er litt skeptisk til bare 20 watt. Skulle gjerne prøvd en slik på 412 kassa jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller med en trommis som har bly i hendene. Som regel med en 22w deluxe reverb. Er enig med germanium her i at det trøkker nok i massevis uansett hva du skal. Stakkars den karen som står rett forran ampen på 6-7.

MEN nå skal det sies at jeg overhodet ikke har behov for supertight, stor bunn. Alt til sitt bruk.

Han en L50h med L412 cab til sinsvake volum men den ser mindre og mindre bruk, gromlyd ja men jeg ender opp med å skru bort mye av bassen uansett.

Deluxe Reverb er alltid så jævlig lett å mikse å, kutter som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker OR15 på 7 wattsnivået gjennom 1x12. På maks volum er det ikke noe problem og høres. Merker ikke så stor endring i volum ved 15 watt, men det blir nok noe renere lyd.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22w og 1x12" her og det er mer enn nok. Slepe rundt på 4x12 kasser er jeg ferdig med.

Passer alltid på å få kabinettet opp litt i høyden så jeg får lyd i øret istede for buksebeinet og da er det ikkeno problem.

Jeg prøvde dette men følte at jeg mistet for mye bass. Endte med et genialt, sammenleggbart stativ som heter standback for å bare tippe den opp mot hodet, beholder bassen i mye større grad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.