Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svart aged plekterbrett til Tele - hjelp!


Anbefalte innlegg

Har en Tele på vei inn og ønsker å bytte fra hvitt til svart plekterbrett. Gitaren er en relic, så leter etter noe som ser litt herja ut i 3 lags (sort kræm sort). Har sett rundt omkring men finner ikke noe bra. Noen forslag? Og ikke si "kjøp en ny en og SPILL" - jeg spiller altfor pusete for denslags:). Alternativt så tas relicing-tips imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger GN, ass. Takker for tips. Må innrømme at jeg syntes single ply ser litt fetere ut, men må nesten se på gitaren først før jeg bestemmer meg. Kommer i kveld. Åherre hvor jeg gleder meg.

TWAAAAANG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood. Det er en Tele Custom, så det er hvit binding på den. Er litt usikker på hva jeg skal velge, men jeg tenkte å teste med plekterbrettet fra '77en jeg har - den er tre-lags. Da ser jeg nok kjapt om det funker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Chuckie her. De relica bakelitt pickguardene fra Thomann er gode men da må du nesten gå for en Nocaster look, tidlig femtitalls helst med butterscotch og definitivt med maple gripebrett. Til gitaren din må du ha 3-lags.

Noen tips for pg relicing:

- Stålull og litt sandpapir.

- Harv over det masse med et tykt plekter

- For å få litt missfarging på det hvite laget kan du skrape opp litt svart fett fra stekeovn eller jernpanna etter å ha stekt kjøtt å smøre på det ellers kan du legge det i et bad med sterk te over natta. Kaffe funker å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst til å prøve meg på relicing når jeg ser disse tipsene, jeg. I hvert fall med tanke på hvor mye kjøttrester jeg har i ovnen. BBQ-marinert plekterbrett høres jo vilt fett ut. Bokstavelig talt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken finish er det på gitaren?

Problemet med mange plekterbrett som har blitt relica, det er at det er ofte er veldig overdrevet gjort.

Fin stålull kan brukes, evt våtsliping. Men ikke sandpapir. Simuler litt velplasserte og troverdige hakk/merker. Ta utg.pkt i det gamle plekterbrettet ditt? Eller finn noen bra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.