Gå til innhold
Affen

Squier Vintage Modified Jaguar/Jazzmaster

Anbefalte innlegg

GAS`er litt på Jaguar/Jazzmaster og er litt nysgjerrig på disse Squier modellene. Holder de stand?
Og for en som ikke har prøvd slike "plugged" (har kun spilt på en Jazzmaster uplugga), hvilke tonale forskjeller der det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av erlalv
      Har lenge vurdert å utvide gitarsamlingen min med noe annet enn Gibson/Epi, og kunne tenkt meg å prøvd en Fender/Squier av et eller annet slag.. 
      men denne jungelen er jo jeg nokså ubevandret i, og det er jo et stort prisspenn fra den billigste squieren til en fancy amerikansk Fender..
      hva anbefales av dere med kjennskap til disse gitarene? Hvilke Squiere er det verdt å vurdere, eller er en MIM Fender bedre uansett? Har hørt at eldre Squier fra Japan kan være et godt kjøp, men som sagt, dette har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. 
      Hvis en tenker prisklasse 3000-6000, hva vil dere anbefale?
      og hva bør jeg absolutt styre unna?
      På forhånd takk!
    • Av Soundmannen
      Hei!
      Jeg har en Fender Jaguar Bass som på bildet under (bare i hvit). Jeg har lyst å bytte ut elektronikk og pickups da den ene bryteren og ene potmeter er uansett ødelagt. Samtidig er lyden helt ok men vil ha noe mer.

Men hva finnes til denne saken? Er mye brytere i denne. Finnes det noe ferdigkit med preamp, brytere osv? Noen forslag til pickups?
      Har flere basser fra før med "old school" sound så tenkte at denne kunne ha fått noe litt annet.
      Kan godt forklare litt angående bryterne på denne:

-Øverst er det 2 hjul og en bryter. Bryter er aktiv/passiv switch mens hjulene er bass og trible justeringer når bryteren står på aktiv
      -nederst mot halsen er det 3stk brytere. Det er av og på brytere for hver pickup og en bryter for serie/parallell.
      -De to potmeterne ved jack inngangen er master volum mens den andre er trible når bassen står på passiv.

Vrient da det er mye brytere og greier på denne. 

• Av Affen
      Jada så klarte jeg å surre vekk tremolo armen til min Squier Vintage Mod. Jazzmaster. Hvilken aftermarket passer?
    • Av Etabeta
      Hei har hørt mye bra om disse. Så lurer på om noen hær inne som har erfaring med Squier Classic vibe? Er det bra gitarer? 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.