Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Prøver meg på Gretsch igjen. Den skamfete 6120’en jeg hadde var ikke helt innertier, til tross for the looks og at den låt helt killer. Denne har dere sett før. @Pledriksin gamle Silver Falcon. J

Jeg gjør som kapteinen, blåser liv i gamle tråder. Selvfølgelig trenger vi flere Gretsch-bilder. Min nyankomne Gretsch G6120 ‘1959 LTV’. Første gangen jeg har prøvd en gitar med null’te bånd sånn

Finnes jo alle slags rare tråder - kjekt det 🙂 Min Gretsch G6114 New Jet. Uten en j.... Bigsby. Modellen Gretsch skulle "ta" Les Paul med. Ble produsert fra 2001, og terminert da Fender overtok G

Posted Images

• 2 years later...

Prøver meg på Gretsch igjen. Den skamfete 6120’en jeg hadde var ikke helt innertier, til tross for the looks og at den låt helt killer.

Denne har dere sett før. @Pledriksin gamle Silver Falcon. Japansk goodness fra 2003. Har blitt båndet om med medium jumbo. Brillefint!

Jeg tror og håper denne blir en god stund lengre enn 6120’en.

D832A34D-7E98-4CE1-B9C1-EF8475A184C7.thumb.jpeg.776dc77bb509204691b900f4a13e21fa.jpeg

CCAA79EC-136A-4E73-8145-5CEFA16EB4DC.thumb.jpeg.8b985859422f52c15fa1dfeb105a712b.jpeg

432D3C62-6754-4143-A099-223602C05A18.thumb.jpeg.c13479233ed4410d579d25e36c5009fd.jpeg

52449817-5FD9-497F-A938-DE319A26A564.thumb.jpeg.d7fedbd9a2f60c917e7d480c9bb294aa.jpeg

7F5FCD7B-10C7-457A-828E-06B306997B4A.thumb.jpeg.2bf6c8714d171bb8abf7e5b72bf476b2.jpeg

8F32D8F2-6C7B-4007-8B61-09340A76F7A8.thumb.jpeg.579de5df64194858da808a9d8cb25c12.jpeg

3AEBC9D4-86D0-4D3E-8C98-CF1FB489D23F.thumb.jpeg.67c17dd94a9841d209e4a4e539688977.jpeg

8D347392-9D94-48B7-A5F5-E2FF7BE32489.jpeg

• Liker 9
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes jo alle slags rare tråder - kjekt det 🙂

Min Gretsch G6114 New Jet. Uten en j.... Bigsby. Modellen Gretsch skulle "ta" Les Paul med. Ble produsert fra 2001, og terminert da Fender overtok Gretsch i 2003 elns. 

Gretsch Power'tron pickups. "designed by" TV Jones. Kraftige saker, til å være Filtertron.

20200911-184944.jpg
20200911-184951.jpg

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo en jeg også! Kjøpte denne på Gitarhuset Alnabru i fjor sommer. Det er en Gretsch Streamliner G2622T Imperial CB Jr. Kul gitar med Bigsby og Broad'Tron BT-2S pickups. Ble vel lansert som en billig-gitar fra Gretsch. Blir brukt altfor lite....

B802E97F-7F20-4D2D-A2F8-AB4585BA81A0.jpeg

0E4DEE15-5B40-4478-97E9-CF60D3D81034.jpeg

Endret av askret
  • Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Skal vi se.... hvordan dette var, jeg kjøpte denne gretchen av en på Kløfta mener jeg, så satte jeg inn orginalpickupene, siden solgte jeg den videre. Kul gitar, men fikk vel noen uforutsette utgifter som gjorde at jeg solgte den. Er nåværende eier her inne montro?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte denne på impuls hos Gitarhuset i fjor. G2655T Streamliner Centerblock Junior Imperial Stain With Bigsby. (Hvorfor lage vansklige navn som Telecaster eller 335, når du kan ha eit navn som dette :D )Stoppet opp, beundra den i noen sekunder før eg tok den ned og betalte for den. Utrolig mye bedre enn dei gitarene eg har hatt før.

gretschn.JPG

Endret av asgeiro
  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kjørsvik
      Noen tips til pedaler for rockabilly. Har tengt å lage meg ett pedalbrett og trenger tips. På forhold: Tusen takk!
    • Av Kjørsvik
      Noen som har erfaring med pedalen fra boss som heter roland space echo. Dette er en etterligning av den gamle Space echo re 201. Er dette en bra pedal for pengene? Skall brukes til rockabilly, blues!
    • Av Affen
      Hellu

Har en Gretsch Jet med slik en tone switch. Midtposisjon er bypass, ned gir en med midrange tone, opp gir en møøørk
      jazztone. Den siste bruker jeg ALDRI, og ønsker at den gir en litt mindre muddy tone.
      Da er spørsmålet: hvilken verdi skal jeg velge på en ny cap, går jeg opp eller ned i verdi hvis jeg vil ha litt lysere sound?

• Av space
      Da er det vel på tide jeg lager en liten tråd. Ikke minst for å huske utstyr og modifikasjoner selv...
      Starter med min første gitar:

Dette er en 1990 eller 1991 Squier II Stratocaster. Ingen serienummer på denne (Kanskje inne i halslomma?) så vanskelig å si nøyaktig hva det er.
      Pickupene er Fender Vintage "et eller annet" og en Seymour Duncan av noe slag. (Fra pappas roteskuff, mange, mange år tilbake.)
      Halsen er smal. 35mm e-E ved nøtta, og 50mm ved stolen.
      (Good luck å finne nytt plekterbrett for å få den tilbake i SSS konfigurasjon...)
      Fargen er en nydelig hvit perlemor, som nå har gulnet betraktelig.
      Så har vi min andre gitar:

Gibson Les Paul Studio 2007.
      Alpine White
      Ibenholt gripebrett
      Gull hardware
      Ingen mods, men det spøker for pickupswitchen.
      Kremgitar med 60's slim hals.
      Nr 3:

Telecaster (partocaster)
      Startet sitt liv som en Squier Vintage Modified, som donerte deler til neste gitar, og som så ble bygget opp igjen med diverse deler.
      Hals og Kropp er Squier.
      Fender vintage stol, med 3 messingsadler.
      CTS pots, og Switchcraft 3-veis og jack.
      Reverse kontrollplate. Volum, tone, velger.
      GFS Fat Pat pickups. Låter knall!
      Nr 4 og 5:

Fender Jaguar (solgt)
      CIJ (Crafted In Japan) 2001.
      Candy Apple Red med matching headstock
      AVRI pickups
      USA Tremolo
      Fender "Telemaster" / "Jazzcaster"
      Fender Mex Telecaster hals. Reversed headstock.
      Kropp fra en engelskmann på ebay, lakket av meg i en farge rimelig nære litt aged sonic blue.
      Duncan Designed pickups
      RS-kit potmetre og cap
      6 og 7 kommer fra en byttehandel:
      Gretsch Electromatic ProJet G5235
      Gammel nok til at den er laget av massiv mahogny, ikke som de nye modellene. 4,3 kg.
      TV Jones Magna'Trons.

Gibson Les Paul Junior (Solgt)
      2009 modell
      Byttet til Seymour Duncan Custom Custom av forrige eier.
      Jeg byttet til dogear pickupring.
      8 er en gitar jeg også har hatt noen år nå.

G# med acoustic bridge
      9 er selvbygd Telecaster Deluxe.
      Warmoth deler, og Lollar p90 pickups.

Pedalbrett:

Ekstra pedaler:

Kosekroken:

Marshall Valvestate 8240 ('94-'95 tror jeg at jeg kjøpte den) og Vox AC30C2
      Her ser en også en Olympia kassegitar jeg har. Funker til mitt bruk, men er vel en billig sak.
      Legger nok til noen flere detaljbilder etter hvert.
    • Av Affen
      Juhu! Fet gitar ja Eneste minus var død halspickup, men ny pot er trolig det som må til etter litt prøving og feiling
      men hjelp fra noen som er liiiitt støere med loddebolten enn undertegnede.
      <iframe width="480" height="360" src="http://s806.photobucket.com/user/affen777/embed/slideshow/Gretsch%20Elliot%20Easton%20Jet"></iframe>

• Siste aktive tråder

• Har i senere tid hatt litt løselige tanker om å ha én gitar i tillegg til Strat´ne, men egentlig ikke funnet noe som har trigget kjøpelyst - uten at det har vært (alt) for dyrt. Men for et par uker siden kom jeg over en YT-snutt der Jared James Nichols demonstrerte Epi´s versjon av hans Old Glory.  Da begynte det å klø litt. Det helt enkle nedstrippede konseptet med kun én P-90 og det litt "bøllete" designet tiltalte meg. Så da måtte jeg innom posten og hente pakke i dag:  
    • Se der, ja. Det må jeg prøve å få med meg viss økonomien tillater det. Har ikke hørt de andre to banda. Har ikke fått med meg Hjorten heller, faktisk, så takk for den infoen. Nok et konsertsted her i byen jeg kan sende epost til, som så spør om å få høre oss, og så slutter å svare på epost når de innser hva slags musikk vi lager.
    • Takk for det! Vi spiller faktisk konsert på Hjorten Scene 28. november, sammen med Nexorum og Ghetto Ghouls. Nå har vi presentert te to mest aggressive låtene på plata. Resten er nok mer mørkt, variert og progressivt enn de to singlene. Glad for at du setter pris på den!
    • Dere fortsetter å levere, ja. Gleder meg ikke noe mindre til å høre heile plata nu! Dette er en ganske annen musikkstil enn jeg vanligvis lefler med, men jeg vet å sette pris på god thrash innimellom. Håper også å få med meg dere live en gang.
    • Mener å huske at en American Standard Strat lå på 13-14000,- i 1988
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.