Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din offset!


El_Aba

Anbefalte innlegg

Men. Kjære offset-elskere. Jeg lider nød for tiden da min voldsomme gas etter en jazzmaster nekter å gi seg. Jeg får vann i munnen, og det er litt gale! Spørsmålet mitt blir da som følger: siden jeg har tilbøyelighet til å spille den hardere sort musikk, vil jeg noensinne kunne leve med JM-pickups (stock eller aftermarket) eller må jeg faktisk gå for JM med humbuckere? Beklager hvis dette spammer til tråden!

Hm, nå kan heavy være mye forskjellig, men jeg har iallefall ingen problemer med å spille doom ala Sleep og Boris med antiquity II-mikene mine. Men hvis det er mer sånn tight, moderne metallyd du driver med, er de kanskje ikke helt optimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre det med en boost pedal med EQ. Bare å pushe mids.

Som tidligere nevnt har JM pups ingen likhet med p90 i det hele tatt og det er bra (for meg).

Edit: Jeg kan mener å som EA at du fint kan spille hva som helst med de mikkene, bare å justere pedaler og amp.

Endret av djupnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Kjære offset-elskere. Jeg lider nød for tiden da min voldsomme gas etter en jazzmaster nekter å gi seg. Jeg får vann i munnen, og det er litt gale! Spørsmålet mitt blir da som følger: siden jeg har tilbøyelighet til å spille den hardere sort musikk, vil jeg noensinne kunne leve med JM-pickups (stock eller aftermarket) eller må jeg faktisk gå for JM med humbuckere? Beklager hvis dette spammer til tråden!

Både Andreas Tylden og Espen Hangaard i Altaar spiller på jazzmastere, og de driver jo med mørke greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett, hvilken jm da?

Og flaut med squier, det er bare tull :-)

Vintage modified. Har aldri hatt JM før, så vil ikke svi av masse på en fender.... enda ;)

Her inne føles det litt, ikke flaut kanskje, men med så mange av dere som frister med vintage og high end ting jeg ikke har pæææng til ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror de kjøper enhjørninger når de får seg en custom shop eller en gammal pinne fra 60-tallet. #perfecttone

Squier funker som bare det. Bytt oversadel, bro og strenger, så er du i mål. PU'sene på VIen er faktisk brukbare, selv om jeg skjønner om tone hunters som ikke kjører alt inn i fuzz ville ha byttet dem ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintage modified. Har aldri hatt JM før, så vil ikke svi av masse på en fender.... enda ;)

Her inne føles det litt, ikke flaut kanskje, men med så mange av dere som frister med vintage og high end ting jeg ikke har pæææng til ;)

Kult :) Vurderer sterkt en Squier bass VI selv.

Folk tror de kjøper enhjørninger når de får seg en custom shop eller en gammal pinne fra 60-tallet. #perfecttone

Det er ikke min erfaring i det hele fra de jeg kjenner som har mest vintage gitarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.