Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din offset!


El_Aba

Anbefalte innlegg

Kropp fra Guitarbuild.co.uk (bra saker til fin-fin pris). Satt inn med valnøttbeis og så med sanding sealer og tung-oil. Valnøttbeisen reagerte med sanding sealeren (shellac) og fadet mange steder. Vurderte å pusse ned igjen og gjøre det om igjen (prøvde meg på Costello-look), men syns det ble ganske kult.

Kommer til å utbedre en del til sommeren. Er ikke flatt overalt, så skal gi den noen strøk til med sealer der det trengs og bygges opp før den til slutt får ørten strøk med tru-oil som kan buffes skikkelig opp (tung-oil kan buffes opp til et visst punkt, men blir aldri speilblankt).

Jess Loureio pickups, amerikansk tremolo og Staytrem bridge. Ex Ataxia Squier VMJM-hals som er bedre enn veldig mye jeg har prøvd. Knallhals!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et bilde av de elektriske for litt siden, så det er noen ikke-offsets med på bildet dessverre.

ElectricFive.jpg

Så har jeg reservert en blå Riffmeister som skal komme til våren en gang, den kan vel regnes som Offset den også. En slik en:

s_nebelung%20riffmeister%20gitar01.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med denne var uten tvil halsen og pickup`ene. Pickupene var ganske lave i output, men låt utrolig varmt og fint. Trem`en funker også veldig bra.

Som du ser så var det ikke noe finish igjen på halsen, så feel`en på den var helt fantastisk. Håper det kommer en dag da custom shop klarer å få til noe lignende, og ikke bare pusser vekk lakken ;)

Kortskala hals, 24", er jo også ganske annerledes hvis man ikke er vant til det. Så alt i alt var det en veldig kul gitar, men jeg foretrekker nok mye heller Jaguaren.

Har bare prøvd et par nyere Mustanger, men de likte jeg ikke så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Kjære offset-elskere. Jeg lider nød for tiden da min voldsomme gas etter en jazzmaster nekter å gi seg. Jeg får vann i munnen, og det er litt gale! Spørsmålet mitt blir da som følger: siden jeg har tilbøyelighet til å spille den hardere sort musikk, vil jeg noensinne kunne leve med JM-pickups (stock eller aftermarket) eller må jeg faktisk gå for JM med humbuckere? Beklager hvis dette spammer til tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.