Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din offset!


El_Aba

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Speaking of buzz stop..., @Pledrik..., plukket opp dette fra offsetguitars.com. Aldri noe snakk om buzz stop på Bass VI. Kanskje ikke så rart da den ikke passer, med mindre den settes på "baklengs". 

En god del mer trøkk over stolen nå, noe som er veldig merkbart rent akustisk. Mer snapp i tonen. Bakdelen er vel at tremoloen nok blir litt ubrukelig (selvom det ikke gjør meg så mye, bruker den ikke selv). 

Mon tro om dette gjør at det fungerer bedre med litt tynnere strenger?

IMG_0495.JPG

IMG_0494.JPG

IMG_0491.JPG

IMG_0490.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Superfet er ordet, men jeg ser fortsatt ikke mynten i plekterbrettet.

Den er der et sted, bare litt mer bortgjemt enn hva man kanskje er vant til. Det bryr meg nevneverdig lite. :) Überhipp crossover-variant mellom parchment og mint. 

Jeg har trua på at det kan funke med 'stock' strengetykkelse når buzz stopen står på. Står et 095-sett på instrumentet nå, men synes 095 blir litt i tykkeste laget (både lydmessig og spillemessig, relativt trangt om plassen). Det fine med Bass VI er jo at den føles mer som en baritone/gitar enn en bass, men med 095 syns jeg den havner litt mellom to stoler. Slang inn en bestilling på to 084-sett i går, ramler sikkert ned i postkassa en gang i neste uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Den er der et sted, bare litt mer bortgjemt enn hva man kanskje er vant til. Det bryr meg nevneverdig lite. :) Überhipp crossover-variant mellom parchment og mint. 

Jeg tror faktisk det sto mint på spec sheet-en (spekksjiten?) til Suhr-en min også, men jeg kan ikke for mitt bare liv se antydning til grønt i plekterbrettet. 

Synes noe sånt som denne hadde et passelig mynte-/rosabalanse: 

fresh_strat_shell_pink_59.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, space skrev:

Du ser det nok om du legger et hvitt brett ved siden av. 

Mint (fra '62 AVRI Jaguar), parchment og hvitt.

Nå tenker jeg naturligvis at Fender hadde solgt 'shit-loads' flere Squier Bass VI-modeller om de hadde valgt andre farger enn übertrygge hvit, sort og sunburst. Shell Pink, Sherwood Green, Sonic Blue, Ocean Turquoise osv..., men men..., noe må de ha forbeholdt CS-instrumentene sine... 

IMG_0499.JPG

IMG_0497.JPG

IMG_0496.JPG

IMG_0500.JPG

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
17 minutter siden, Fano-man skrev:

Hvordan syns du Klein pickupene låter ?

 

Litt mer "hifi" enn fralinsene som stod i JM6en min. Ikke fullt så rauchy i mellomtonen og mer klarhet i toppen. Liker de veldig godt. Hvis jeg hadde brukt gitaren primært til rock og hardere saker hadde jeg nok gått for fralins. Cleans og opp til "plexivreng" liker jeg bedre Klein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, extol skrev:

Litt mer "hifi" enn fralinsene som stod i JM6en min. Ikke fullt så rauchy i mellomtonen og mer klarhet i toppen. Liker de veldig godt. Hvis jeg hadde brukt gitaren primært til rock og hardere saker hadde jeg nok gått for fralins. Cleans og opp til "plexivreng" liker jeg bedre Klein.

God beskrivelse extol !

I et svakt øyeblikk vurderte jeg å bytte ut Klein (som også står i min San Bernardino) .....savna litt midrangen som Fralin/Fano komboen hadde. 

Lot det være....og glad for det nå ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden trenger flere bilder. Har vært litt manko på bilder fra min side her, så her kommer en drøss, ettersom jeg allerede var i gang med kameraet og lightroom.

Første ut er MJT Jazzmaster med 65 AVRI pickups, som jeg fikk i en byttedeal for litt siden.

IMG_2949_edit.jpg

IMG_2953_edit.jpg

Så litt kombo med Fano JM6, som jeg kjøpte av @germaniumkid. Fantastisk sak :)

IMG_2956_edit.jpg

IMG_2957_edit.jpg

Og Fanoen alene.

IMG_2958_edit.jpg

IMG_2960_edit.jpg

IMG_2964_edit.jpg

IMG_2965_edit.jpg

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.