Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi Japan Squier?


shv

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har en formening om salgsverdi på følgende gitar:

- Squier Silver Series

- Produsert 1992-1993 på Fujigen, Japan.

- Oppgradert med Sperzel locking tuners og Dimarzio bridge humbucker

- Refretta.

- G&G hardcase

- Noen hakk og riper.

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service ble gjort av Strand Guitars 28.08.2013 og kostet 3000. De skiftet bånd, monterte EVO Bridge HB, 500k pot med Treble Comp, orange drop 47 cap, justert, intonert og slipt gripebrett. standard fender bånd

Noen som vil prøve seg på en verdivurdering? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for alle oppgraderingene så spørs det om du får igjen du har lagt ut på service. Har sett Japan Fendere gå for 2-4000 og da skal det litt til før man får tilsvarende for en Squier.

Er det en god gitar er det kanskje bedre å beholde den selv (hvis du tenker på å selge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var den billigste Squier modellen til Fender Japan. Har selv prøvd 2 stk Silver Series siste 10 år og var ikke fristet til å kjøpe. Ligger laaaaangt bak Fender Japan sine modeller (utenom noen årganger der Fujigen og Fender krangla om pris) og langt bak Squier Japan sine tidlige modeller. Men, hvis denne gitaren har samme hals og kropp som Fender Japan modellene så kan det bli en god player ut av det med de forandringene over, men uansett er dette en gitar under andre Fender Japan gitarer som en får for 4000NOK og oppover idag (mange av de er forresten et steal uten like!).

EDIT: Enig med Truckstop Chuckie under på prisvurdering på Fender Japan.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at Fender Japan-gitarer går så billig. Det kommer helt an på hvilken modell. Standard-modellene, altså ikke reissues, kan gå for slike priser, mens reissues ofte går for ett sted mellom 5000,- og 7-8000,- avhengig av stand og spesifikasjoner.

Standardmodellene har mye til felles med standard MIM, mens reissues har ditto mye til felles med MIM Classic Series (eventuelt omvendt siden japanske reissues har eksistert veldig mye lengre enn den meksikanske classic-serien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som denne er påkostet med , så er det nok ekstremt vanskelig å få mer enn maks 3000-3500 for denne .

Folk gir det for nær strøken stand Mexico Fender .

Kommer litt an på farge og sånt i tillegg .

Mange vil IKKE ha humbucker på Strats er min erfaring .

Kan muligens få litt høyere pris ved å selge kasse og gitar hver for seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splitsound

Jeg kjøpte min Silver Series for en drøy uke siden. Tok den til "min" gitartekniker (Andy Halliday - Bergen) som brukte røfflig en halv time på den. Det inkluderte halsen av, endre halsvinkel, sliping av bånd og rengjøring av gripebrett. Og med beskjed om å "play the shit out of it for a week" før en finjustering.

Nå (før finjusteringen) spiller den nydelig. Den holder greit på stemmingen, men pickupene er ikke de beste. Ikke rart, det var en billig gitar. I følge Andy spiller en Silver Series like bra som en JV Series om den er riktig satt opp. (Min er utseendemessig kliss lik en JV som ligger (lå?) til salgs på FINN for 6500.)

Så med de oppgraderinger som trådstarter har fått gjort på sin gitar, bør den absolutt regnes med som en god gitar. Mest sannsynlig vil bruksverdien overstige salgsverdien.

Endret av splitsound
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt forskjellig om disse, men det virker som de fleste mener det kan bli gode gitarer med ny elektronikk og stemmeskruer. Sånn sett så skal jo det i stor grad være ivaretatt på denne. Ellers, hvis jeg skal selge, så blir det kanskje rundt 3K jeg prøver å få. Takker for alle innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nylig en til salgs på finn.no for 900 spenn. Den ble solgt i en fei (var selv i kontakt med selgeren samme dag som annonsen ble lagt ut på nettet).

Ser du på lokale annonser i utlandet, vil du finne at en Silver Series ligger på rundt 2-3000. Kanskje 3500. Ville selv ikke ha brukt så mye på den. Du finner tross alt japanske Fender på rundt 4000 fortsatt.. elektronikken på silver series var elendig.

Når dette er sagt, så er din gitar oppgradert, og kommer med kasse. Ville ha sagt maks 4000 uansett.

Endret av hefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.