Web Analytics
Jump to content

Verdi Japan Squier?


shv

Recommended Posts

Lurte på om noen har en formening om salgsverdi på følgende gitar:

- Squier Silver Series

- Produsert 1992-1993 på Fujigen, Japan.

- Oppgradert med Sperzel locking tuners og Dimarzio bridge humbucker

- Refretta.

- G&G hardcase

- Noen hakk og riper.

Edited by shv
Link to comment
Share on other sites

Service ble gjort av Strand Guitars 28.08.2013 og kostet 3000. De skiftet bånd, monterte EVO Bridge HB, 500k pot med Treble Comp, orange drop 47 cap, justert, intonert og slipt gripebrett. standard fender bånd

Noen som vil prøve seg på en verdivurdering? :)

Link to comment
Share on other sites

Til tross for alle oppgraderingene så spørs det om du får igjen du har lagt ut på service. Har sett Japan Fendere gå for 2-4000 og da skal det litt til før man får tilsvarende for en Squier.

Er det en god gitar er det kanskje bedre å beholde den selv (hvis du tenker på å selge).

Link to comment
Share on other sites

Dette var den billigste Squier modellen til Fender Japan. Har selv prøvd 2 stk Silver Series siste 10 år og var ikke fristet til å kjøpe. Ligger laaaaangt bak Fender Japan sine modeller (utenom noen årganger der Fujigen og Fender krangla om pris) og langt bak Squier Japan sine tidlige modeller. Men, hvis denne gitaren har samme hals og kropp som Fender Japan modellene så kan det bli en god player ut av det med de forandringene over, men uansett er dette en gitar under andre Fender Japan gitarer som en får for 4000NOK og oppover idag (mange av de er forresten et steal uten like!).

EDIT: Enig med Truckstop Chuckie under på prisvurdering på Fender Japan.

Edited by blaamann
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at Fender Japan-gitarer går så billig. Det kommer helt an på hvilken modell. Standard-modellene, altså ikke reissues, kan gå for slike priser, mens reissues ofte går for ett sted mellom 5000,- og 7-8000,- avhengig av stand og spesifikasjoner.

Standardmodellene har mye til felles med standard MIM, mens reissues har ditto mye til felles med MIM Classic Series (eventuelt omvendt siden japanske reissues har eksistert veldig mye lengre enn den meksikanske classic-serien).

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva som denne er påkostet med , så er det nok ekstremt vanskelig å få mer enn maks 3000-3500 for denne .

Folk gir det for nær strøken stand Mexico Fender .

Kommer litt an på farge og sånt i tillegg .

Mange vil IKKE ha humbucker på Strats er min erfaring .

Kan muligens få litt høyere pris ved å selge kasse og gitar hver for seg .

Link to comment
Share on other sites

Guest splitsound

Jeg kjøpte min Silver Series for en drøy uke siden. Tok den til "min" gitartekniker (Andy Halliday - Bergen) som brukte røfflig en halv time på den. Det inkluderte halsen av, endre halsvinkel, sliping av bånd og rengjøring av gripebrett. Og med beskjed om å "play the shit out of it for a week" før en finjustering.

Nå (før finjusteringen) spiller den nydelig. Den holder greit på stemmingen, men pickupene er ikke de beste. Ikke rart, det var en billig gitar. I følge Andy spiller en Silver Series like bra som en JV Series om den er riktig satt opp. (Min er utseendemessig kliss lik en JV som ligger (lå?) til salgs på FINN for 6500.)

Så med de oppgraderinger som trådstarter har fått gjort på sin gitar, bør den absolutt regnes med som en god gitar. Mest sannsynlig vil bruksverdien overstige salgsverdien.

Edited by splitsound
Link to comment
Share on other sites

Har lest litt forskjellig om disse, men det virker som de fleste mener det kan bli gode gitarer med ny elektronikk og stemmeskruer. Sånn sett så skal jo det i stor grad være ivaretatt på denne. Ellers, hvis jeg skal selge, så blir det kanskje rundt 3K jeg prøver å få. Takker for alle innspill! :)

Link to comment
Share on other sites

Det var nylig en til salgs på finn.no for 900 spenn. Den ble solgt i en fei (var selv i kontakt med selgeren samme dag som annonsen ble lagt ut på nettet).

Ser du på lokale annonser i utlandet, vil du finne at en Silver Series ligger på rundt 2-3000. Kanskje 3500. Ville selv ikke ha brukt så mye på den. Du finner tross alt japanske Fender på rundt 4000 fortsatt.. elektronikken på silver series var elendig.

Når dette er sagt, så er din gitar oppgradert, og kommer med kasse. Ville ha sagt maks 4000 uansett.

Edited by hefe
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Kun gitarkabinett på gitarforsterker, med mindre man er faglig kyndig - et svært fåtall.  Og husk et par ting: - Utgangen på forsterkeren din leverer MYE strøm ut, som potensielt er dødelig - Forsterkeren kan bli totalt skadet av å kjøres uten kabinett, eller med feil kabinett - Du skal alltid bruke egnet høyttalerkabel mellom forsterker og kabinett, aldri instrumentkabel Veldig kjedelig å ødelegge en dyr forsterker pga feil bruk. Kabinett er er veldig billig på bruktmarkedet, da mange har fått over til digitalt. Du kan se etter ENGL, Orange, Marshall, Harley Benton, Framus og andre merker. Ville vurdert Vintage 30 elementer hvis jeg var deg, da har du et kabinett for livet.  Betalt 2000kr for mitt Framus 212 kabinett, det er helt perfekt for mitt bruk. 
    • Det vil hjelpe å gire ned effekten til 50W.  Dette med lyd og effekt er ikke "rett frem" med ohms lov, da lyden kan variere ulinjert fra styrken på forsterkeren i forskjellige frekvenser. Det er derfor 50W forsterker, kan levere mer ut på høyttaleren enn 50% i visse frekvenser. Men det er helt innenfor å ta den "enkle" utgaven bare for å være på den sikre siden og ikke overtenke for mye. - 2x effekt på høyttaler av forsterker er et godt utgangspunkt.  - Det har mye å si hvor mange høyttalere du har i kabinett, da du fordeler lasten på flere høyttalere  - Forskjellige høyttalere har forskjellig styrke. Jeg kjører Marshall JVM i et Framus 212 V30 kabinett på 120W (60W per høyttaler).  - Noen kjører stereo-sluttrinn i et stereo kabinett, andre kjører to forskjerkere i stereo på grunn av effekter, eller for å blende to lyder inn i en. For eksempel - blender du en Marshall JVM med en Mesa Boogie Mark V, så blender du to ganske forskjellige lyder for å få et unikt karakter (Rabea Massaad har et par video på dette på YouTube).   Jeg solgte nylig en ENGL Powerball med et stereo-kabinett, den hadde meget gode instrukser som beskriver mulighetene med stereo.  Personlig har jeg hatt det meste, og falt på at 50W er mer enn nok på rørforsterkere, og at 2x12 er mer enn nok lyd, og samtidig ikke for lite. For meg er det en perfekt kombinasjon.. Skulle helst hatt en lunch amp i tillegg.(ENGl Fireball 25, eller Mesa Mark V 25)  
    • Jeg kan ikke svare på om det kan skade noe, men jeg tror jeg ville latt være om jeg var deg. Uansett vil det låte ganske kjipt. En PA-høyttaler er designet for å gjengi alle frekvenser mest mulig likt, mens en gitarhøyttaler har veldig annerledes respons. Den kutter tonnevis av høye frekvenser, og har generelt en helt annen EQ-kurve på frekvensene som den slipper gjennom. For clean-lyd kan en PA-forsterker kanskje fungere sånn noenlunde, men med en gang du legger på litt vreng så låter det ekstremt kvasst og ubehagelig. Valg av høyttaler vil på mange måter påvirke lyden din mer enn valg av forsterker.
    • Har nettopp kjøpt en marshall dsl 100w forsterker, men kabinettet må vente litt til penga strekker til. En venn av meg har noe greier liggende, en peavey pa høytaler etter hva jeg har skjønt. Dette er hva jeg fant om den på nett: «The Peavey Mod# 112 PT PA Enclosure was produced in 1986 & 1987 and sold for $139.50 each. They are rated at 100 watts Rms and 200 watts Peak Power. The 12 inch Woofer is a EMINENCE Loud Speaker and the 3 inch Tweeter is a MOTOROLA Piezo. The enclosure does not contain crossover components, it is straight wired from the input jacks to the speakers. They will work with a Mixer/Power Amp rated from 125 to 200  Peak Power Wattage @ 8 ohms. (Example - Peavey MP 4 Mixer/Amp Mark III Series).» Kan dette funke som en midlertidig løsning? Jeg er helt nybegynner på dette her. Pa høytalere til gitarforsterker er såklart ikke ideelt, men funker det uten at jeg skader noe? Stemmer watt og Ohm overens med forsterkeren? Forsterkeren kan også kjøres på 50watt istedenfor 100 hvis det er bedre. Bak på høytaleren står det 16 Ohm og det er 2 inputs uten noe tekst, hvordan kobler jeg den sammen med forsterkeren? Hva skal hvor? Legger ved bilde:
    • Jeg er helt ny på dette med rørforsterker og kabinett og prøver å lære meg the basics så jeg kan forsikre meg om at spillesteder har riktig kabinett når jeg kun har med forsterkeren Har en marshall dsl100 på 100 watt. Jeg har forstått det slik at kabinettet helst skal være minst dobbelt så mange watt som forsterkeren så man har nok å gå på. Men jeg har også muligheten til å kjøre forsterkeren på 50 watt, vil dette da bli det samme som å bare ha en vanlig 50 watt forsterker slik at et kabinett på 100watt skal være i orden når jeg har forsterkeren på 50 watt? Har antall høytalere i kabinettet noe å si så lenge den kombinerte watten i kabinettet er dobbelt så mye som forsterkeren, altså vil et 1x12  eller 2x12 kabinett være greit så lenge kabinettet totalt har høy nok watt? Mono/stereo kabinett. Hva er hensikten med å sette et kabinett på stereo? Er det for å kunne bruke 2 forsterkere på ett kabinett? Eller for å koble flere kabinetter til samme forsterker? Skulle gjerne visst litt rundt det. Skulle gjerne hatt en liten innføring i dette med Ohm også, hvordan skal ting kobles sammen, eventuelt andre ting å tenke på Har prøvd å titte litt på YouTube og lest på litt engelske sider men blir liksom ikke helt klok på det. Håper nok kan gi meg det inn med teskje så jeg lærer dette her:)
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.