Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En slags NGD: Hamer Sunburst 1978 modell.


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Har vært på jakt etter en slik en stund og i høst dukket det opp en på bruktmarkedet her til lands.

Litt måtte gjøres, det stod feil mikker på den og elektronikk måtte bygges opp på ny. Ellers var den

i topp stand, den hadde til og med original kasse.... helt til posten gjorde sitt......

Fra seller:

oHlb8kQ.jpg

Postens herjinger:

5kPzVdb.jpg?1

Posten nektet, kassen var hel, selger virket keen på å ordne opp men etter jeg fikk den hjem fra

Espen Østgård, hørte jeg ikke noe mer.

Espen gjorde forøvrig en strålende jobb:

HeicqDb.jpg

For noen uker siden gjorde vi en jobb i Oslo. Espen (som den gentleman han er) fikk levert gitaren fra seg på hotellet før vi ankom.

Nye pickups og elektronikk var handlet inn, jeg hadde med meg egnet verktøy og jeg så for meg et kjapt pickupbytte på hotellet.

Dengang ei... Det viser seg at pickuproutinga var for short legs, jeg hadde handla long legs pickups:

P25fspr.jpg?1

Hjem igjen, fant en custombygger fra England som ingen har hørt om men som venner av meg over der skrøt av, Oil City Pickups.

La inn en bestilling, fyren leverer og de låter grisebra. Endelig, gitaren er komplett, dritbra og snacksy.

qI8WlrG.jpg?1

jv4t5WC.jpg?2

Endret av germaniumkid
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent! Ikke ofte man ser sånne på bruktmarkedet. Tenker alltid Andy Summers når jeg ser en sunburst-Sunburst, selv om det absolutt ikke er de gitarene han er mest kjent for.

Og der ble jeg også minnet på om at jeg må bytte pots i Hameren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tall på hvor mange gitarer jeg har sendt og mottatt med/av posten, det er sikkert opp mot hundre, og dette er første

gangen jeg har opplevd noe slikt. Argumentet til Posten var at så lenge det ikke var skade på kassen, kan det umulig ha skjedd

mens gitaren var i deres varetekt. Shit au, det ble en god gitar dog noe dyrere enn hva jeg hadde tenkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.