Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs Epiphone


mjlove99

Anbefalte innlegg

Jeg tror det faller ned på personlig preferanse og økonomi egentlig...

For en som har en solid inntekt og egentlig ikke trenger å tenke på om dette er noe en har råd til så tror jeg det er lett verd den fem-gangen.

Det er bedre da å betale 30.000,- for en gitar en er fornøyd med enn 7.000,- for en gitar som var grei nok.

Samtidig så er det nok noen som er større nerder OG merkehorer enn andre... (guilty as charged på alle punkter :blush: )

Tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er heller ikke i tvil og at dagens Gibson akk er bedre enn dagens Epi akk, men hvor mye bedre er de? Har ikke sammenlignet de akustiske men noen elektriske, og er i tvil om forskjellen er like stor som prisen.

Ser at dagens Epi Hummingbird f.eks. koster 1/5 av en Gibso. Er Gibson-gitaren fem ganger bedre?

+1 for tanken.

Har sjøl en J-45 som jeg fikk tak i gunstig ved RIFF Trondheims siste krampetrekninger. Veldig fornøyd med lyden (både aku & el).

Må innrømme at jeg dog aldri har prøvd en Epi Texan, som vel er den nærmeste Epi'en. Så kan ikke garantere om dette 1:5 forholdet (i mitt tilfelle nærmere 1:3) virkelig stemmer for alle modeller :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.