Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ingen lyd på Orange Crush 50 (Mod. nr: CR50BXT)


DeadlockR

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er ganske ny på dette forumet og begynner rett på sak, og dersom dette er postet i feil underforum, så beklager jeg.

Jeg har hatt en forsterker av typen Orange Crush 50 til bass, men har brukt denne til å spille blant annet gitar gjennom. Dette har fungert utmerket i snart 2 år, men i en periode på 2 måneder har jeg ikke fått spilt noe gitar (Pga. et problem med jackinngangen på gitaren min) så har den stått ubrukt.

Her kommer problemet inn:

Jeg bestemte meg i dag for å koble til forsterkeren og prøve å fikse gitaren min selv, men når jeg plugget i forsterkeren var det helt stille. NB: Dette var før jeg plugget i gitar og jackplugg, men det pleier å komme en summing fra forsterkeren fordi om.

Jeg prøvde å plugge i en jackplugg i forsterkeren og gjøre den klassiske berøringen av andre enden på jack-kabelen, men fremdeles ingen lyd å høre.

Når jeg skrur volum og gain helt til maks på forsterkeren så kommer en veldig lav summing, men fremdeles ingen respons på berøring av jack-kabelen.

Er det noen som har erfaringer med dette, eventuelt en løsning? Forsterkeren har blitt kjøpt på nett fra utlandet, så det er dessverre ikke så lett å få noe igjen på garantien på denne skal jeg tro.

På forhånd, tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsøking er egentlig veldig enkelt. Bytt ut alle ledd i kjeden med enheter du vet virker, fra den ene enden til den andre. Virker gitaren, kabelen, og det ikke er lyd, så er det noe feil med forsterkeren.

Dumt spørsmål, du er sikker på at gitaren virker, siden du har testet flere kabler? Start opp i den ene enden, og vær sikker på at enhetene fungerer med andre konfigurasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.