Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

verdi på gammel hagstrøm?


bentkh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammel Hagstrøm gitar som jeg lurte på om noen har en formening om verdi av!
Utifra bildene kan man se modellen "15" og serienummer, og ifølge nettsiden norskegitarer.no, er denne gitaren rundt 50 år gammel.
noen av stemmeskruene er veldig tunge når man skrur langt nok på den, ellers er den i tilsynelatende fin form!
Jeg føler ikke at jeg er interessert i en slik gitar, så jeg vil heller sende den videre til noen som kan verdsette den mer og lurer derfor på et anslag av verdien!

Bentkh.

post-14672-0-89683800-1424803987_thumb.j post-14672-0-36295100-1424803995_thumb.j post-14672-0-94122600-1424804001_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en norskprodusert Hagstrøm orkestergitar med navnet "Primo". Den er minst 60 år gammel, og verdt kr 0,- i det frie marked.

Skal du få noe som helst for denne må du nesten treffe en samler. Og selv da er det ikke spesielt mye å hente. Sorry.

takk for svar :)

Om noen er interessert så si ifra, jeg er ikke ute etter å tjene penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som har bidratt veldig mye når det gjelder å samle inn data om norske gitarer, har laget nettstedet norskegitarer.no. Asgaut Steines fortjener all slags heder og ære, samt en bronsestatue av seg selv på et viktig sted i Norge.
Sjekk om du finner noe på de sidene hvis du ikke har vært der allerede.

Ellers er jeg enig. Man må finne den rette kjøperen.

Markedet i Norge er bittelite. Selv har jeg en Høfner 463 fra 1958 som ikke er verdt stort mer enn null kroner. På ebay går de for USD1000 og oppover til nesten det tidobbelte.
Det får jeg ikke for den her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt bort 3-4 Hagstrøm og Leif Hansson-gitarer til nevnte Asgaut.

Er dere på mine trakter en gang kan det være verd et besøk hos nevnte Asgaut.

Mener han sa noe om at han hadde 150 norskproduserte gitarer i samlingen og nå

gjør han museum ut av det.

https://www.facebook.com/events/407737049408003/?fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.