Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

squier telecaster koblingsskjema og andre spørsmål


Anbefalte innlegg

Lampa slår elektromagnetisk inn i pickupene. Støyer forsvinner ikke med skjerming i hytt og pine.

Jeg spurte om bilde av hulrommet fordi skjerming kan hjelpe mye eller mindre alt etter hvor godt jordskjold det er allerede. Det er nettopp mot elektromagnetisk stråling at skjerming er hensiktsmessig. I en verden uten stråling fra natur, verdensrommet og mennesker, hadde jordskjold vært uten nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om bilde av hulrommet fordi skjerming kan hjelpe mye eller mindre alt etter hvor godt jordskjold det er allerede. Det er nettopp mot elektromagnetisk stråling at skjerming er hensiktsmessig. I en verden uten stråling fra natur, verdensrommet og mennesker, hadde jordskjold vært uten nytte.

ok, skal legge ut i ettermiddag etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-14500-0-69291800-1426197434_thumb.jHei igjen, da legger jeg ut bilde av hulrommene med folien på plass. Har problemer med a få neck-pickupen til å virke, har rotet det til for meg selv, tok vekk noen ledninger som sto imellom de forskjellige kontaktpunktene,og ledningene til pickupen også, trodde jeg skulle greie å koble det sammen ved hjelp av koblingsskjema fra Seymor Duncan, men dessverre så har jeg ikke funnet ut av det.Bridgepickupen virker fint med velgerbryteren i bakre stilling, men ellers er det dødt. ledningene med blå tape på er fra neck-pickupen(begge er singlecoil)Har loddet den svarte til jord, men vet ikke hvor den hvite skal,dessuten var det en liten ledning som gikk mellom noen av punktene på pickupvelgeren. Noen som kan hjelpe ? Hadde vært veldig takknemlig for det.

post-14500-0-89670500-1426197460_thumb.j

post-14500-0-40116600-1426197479_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gif2015-03-12 20.18.40.jpgHei igjen, da legger jeg ut bilde av hulrommene med folien på plass. Har problemer med a få neck-pickupen til å virke, har rotet det til for meg selv, tok vekk noen ledninger som sto imellom de forskjellige kontaktpunktene,og ledningene til pickupen også, trodde jeg skulle greie å koble det sammen ved hjelp av koblingsskjema fra Seymor Duncan, men dessverre så har jeg ikke funnet ut av det.Bridgepickupen virker fint med velgerbryteren i bakre stilling, men ellers er det dødt. ledningene med blå tape på er fra neck-pickupen(begge er singlecoil)Har loddet den svarte til jord, men vet ikke hvor den hvite skal,dessuten var det en liten ledning som gikk mellom noen av punktene på pickupvelgeren. Noen som kan hjelpe ? Hadde vært veldig takknemlig for det.

En liten oppdatering: loddet den hvite ledninga fra neckpickupen til punkt nr 2 fra høyre, mellom den gule og den svarte, og da ble det lyd i begge pickupene i midtre posisjon på pickupvelgeren, det var da noe... da er det bare å få lyd i kun neckpickupen, regner med at jeg må lodde sammen noen av punktene med en liten ledning.får prøve og feile litt mer.

Endret av killer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor kommer den svarte ledningen (med litt sølvteip på) som er på switchen fra?

Det er to måter å lodde den på. Ryddigst er å ta pickupene på hver sin A0/B0 terminal. (Se bilde). Da vil de bli rutet til hver side hvor du kun henter ut signal i den posisjon du ønsker. Ut ifra bildet er vestre nordover på gitaren, så da kan du koble som vist i rødt - fire punkter.

Alternativt kan du ta neck på (fra venstre) terminal 2 og 3, pot på terminal 4 og 5, bridge på 6 og 7.

post-7216-0-75645100-1426976935_thumb.jp

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer den svarte ledningen (med litt sølvteip på) som er på switchen fra?

Det er to måter å lodde den på. Ryddigst er å ta pickupene på hver sin A0/B0 terminal. (Se bilde). Da vil de bli rutet til hver side hvor du kun henter ut signal i den posisjon du ønsker. Ut ifra bildet er vestre nordover på gitaren, så da kan du koble som vist i rødt - fire punkter.

Alternativt kan du ta neck på (fra venstre) terminal 2 og 3, pot på terminal 4 og 5, bridge på 6 og 7.

takk så mye, genialt illustrert, Tronni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.