Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Goth Explorer vs Epiphone 84 Explorer


Berg

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynte å spille litt gitar igjen, etter en alt for lang pause. Men ser da nå at min gamle, Epiphone Goth Explorer begynner å bli litt sliten.
Har fått ettermontert EMG 81 / 60 pickups på den, men tror i utgangspunktet ikke loddinga den gang, for 5-6 år siden var helt bra, og har iallefall ikke blitt noe bedre over tid.
Er veldig ustabil lyd, som går litt av og på. Og i tilegg får jeg ikke clean lenger av en eller annen merkelig grunn.

Tror kanskje også det noe feil på enten bridge'n eller halsen, da det uansett låter litt surt, selv om jeg har satt på nye strenger (Og spilt de inn)

Så tenker da å kjøpe ny gitar. Er fortsatt på hobby-stadie, og har derfor ikke lyst til å bruke 12-15 tusen på nye gitar.

Er i utgangspunktet veldig fornøyd med å spille på gitaren, og liker explorer veldig godt, så hva er egentlig forskjellen mellom en Goth explorer og en 84 explorer ifra epiphone?
Bortsett ifra litt finnish, og EMG pickups på 84'n?

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/epiphone-goth-explorer-pitch-black

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/epiphone-1984-explorer-ex-ebony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Begynte å spille litt gitar igjen, etter en alt for lang pause. Men ser da nå at min gamle, Epiphone Goth Explorer begynner å bli litt sliten.

Har fått ettermontert EMG 81 / 60 pickups på den, men tror i utgangspunktet ikke loddinga den gang, for 5-6 år siden var helt bra, og har iallefall ikke blitt noe bedre over tid.

Er veldig ustabil lyd, som går litt av og på. Og i tilegg får jeg ikke clean lenger av en eller annen merkelig grunn.

Tror kanskje også det noe feil på enten bridge'n eller halsen, da det uansett låter litt surt, selv om jeg har satt på nye strenger (Og spilt de inn)

Den vrenger fordi batteriet er gammelt. Sett i et nytt. Endret av tronni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er fornøyd med epien du har hadde jeg heller fått den fikset. Er nok ikke mye som skal til for å få den på beina igjen. Hadde en slik i noen dager og syntes det var en flott gitar til den prisen. Har du forresten byttet batteri?

Du kan lære deg å intonere den ved å se litt på youtube så er den også biff.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar folkens. :)

Batteriet byttet, og har nå clean lyd igjen. Hadde også en del feeding før, får se om det også kanskje har blitt bedre etter batteribytte. Skal også få sendt den inn på service iløpet av uka.

Morro å spille med folk igjen, etter alt for lang pause! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.