Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tilbakemelding på miks


Straymond

Anbefalte innlegg

Så flink du er!

Så til slaktet, da jeg regner med du ønsker innspill på forbedringer? La meg først innrømme at dette er godt ut på "hardhetsskalaen" av det jeg pleier å høre på mest, og det er mulig jeg er litt sliten i ørene i dag.

Fin gitarlyd. Sammenlignet med gitaren synes jeg trommene blir slappe, og har lite diskant i forhold til gitarlyden, som er litt stikkende i sammenligning. Det medfører at det blir litt lite "helhet" i lydbildet, kanskje.

Her opplever jeg at det er masse diskant i gitarene som er pannet ut, og så er det ikke noe diskant felles i midten.

Videre er det for lite bass, for lav og litt for dårlig definert, men nå er vi inne på smådetaljer. Ikke det at jeg er noen ekspert, men min ringe erfaring er at det kan være en fordel å mikse slik at enkeltspor høres litt spinkle ut, og jobbe litt med eq slik at hvert instrument får "sin plass" i frekvensområdet. Det er ofte ikke så mye som skal til, og en reduksjon av eq er ofte minst like effektivt som en økning. Enkelt i teorien, mye vanskeligere i praksis.

Ikke ment som noen fasit, men du har jo absolutt fortjent en tilbakemelding.

Til slutt, vokalen er litt lav, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.