Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste strømforsyningsløsning til effektpedal-oppsett


Anbefalte innlegg

Før noen anbefaler i hytt og pine kan det være greit å vite hva slags pedaler du skal bruke?

Støymessig er de fleste anerkjente merker så godt som støyfrie. Selv en onespot adapter gjør en glimrende jobb, gitt du bruker den korrekt. Men så er det nå så at noen pedaler skal ha 12v, noen med positiv center, noen må ha 500mA, noen er digitale med oscillator som støyer på analoge kretser, og må være isolerte, etc.

Eller er det så at du kun har 9v negativ center analoge pedaler som krever 40mA og mindre?

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Martin Pro Power sliter litt med at de spesifiserte 150mA utgangene er knappe 100mA utganger.

De fleste reverb pedaler jeg har vært borti krever 100mA og de 100mA utgangene til CMPP klarer ikke å drive de... men sånn bortsett fra der så er det en knall strømforsyning som nesten når opp til sin like hos VoodooLab, som er PP2+, men den koster igjen en del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tronni sier... Det kan være veldig forskjell på pedalene. Generelt sett kan man kanskje si at hvis man har kun bufrede 9v pedaler ala Boss og Marshall, går det som oftest beldig greit med Fueltank classic (som i utgangspunktet er en daisychain i boksformat). Litt særere pedaler kan kreve isolert utgang, høyere spenning enn 9v osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Martin Pro Power sliter litt med at de spesifiserte 150mA utgangene er knappe 100mA utganger.

Dette! Har Pro Power selv, og har merket at pedaler som bruker rundt 100mA ikke kan brukes på de vanlige utgangene. F.eks min Ibanez ES-2 slår gjør en "reboot" med jevne mellomrom om jeg kjører den på en av "150mA" utgangene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tronni sier... Det kan være veldig forskjell på pedalene. Generelt sett kan man kanskje si at hvis man har kun bufrede 9v pedaler ala Boss og Marshall, går det som oftest beldig greit med Fueltank classic (som i utgangspunktet er en daisychain i boksformat). Litt særere pedaler kan kreve isolert utgang, høyere spenning enn 9v osv.

men TS ber om hva folk mener er den beste løsningen, så da er det vel innenfor å svare på nettopp dette.

Og i dette tilfellet vil jeg påstå at det kanskje er greit å ikke se ann hvilke pedaler han har på brettet akkurat nå og heller ta høyde for antall og at pedaler skiftes ut... Selv bytter jeg pedaler på brettet oftere enn jeg bytter sko. Om det betyr at jeg må kjøpe meg sko oftere eller pedaler sjeldnere må nesten fruen få ta stilling til (dog jeg vet nok svaret) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voodoo Lab 4x4 kjøres knirkefritt her i gården :)

4 stk utganger med 400mA og 4 stk med 100 mA.

To av 400mA-utgangene kan brukes med enten 9 eller 12 volt.

Denne jeg bruker også. Dekker det meste, så veldig grei å ha om man tenker at den skal kunne drive litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg har av pedaler pr. i dag:

Carl Martin HeadRoom fjærklang

Sonuus Wahoo überwah m/ filter og ringmodulator m.m. (som ankommer i morgen yay!)

EHX Superego 'granular synth'-pedaldingsboms

Ibanez TS7 overdrive

Morley Little Alligator volumpedal

Fulltone Catalyst distortion/fuzz

J. Rockett Lemon Aid EQ/boost

Rocktron Purple Haze oktavvariant

Digitech JamMan førstegenerasjons looper

Behringer TO800 overdrive

En kompressor jeg ikke husker navnet på ATM.

Det kommer neppe til å skje at alt dette skal kobles opp samtidig, og jeg kommer nok til å kjøpe flere pedaler med tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.